Hej!
Ville bara säga att jag var i v8+0 när jag skrev detta och i v8+3 alltså i måndags (10/10-11) så började jag blöda massor med färskt blod mer än mens och hade små små hugg i livmodern och ilningar ner i livmodertappen... Detta höll i sig några timmar från morgonen till eftermiddagen. Under dagen ringde jag barnmorskemottagningen och gyn här i min kommun som sa att allt lät normalt och att jag inte skulle komma på koll. Jag avvaktade och detta höll i sig och jag ringde 1177 som sa att det låter helt normalt och som ett vanligt graviditetssymtom och att det berodde på hormonella förändringar. Förvånad som jag blev över svaret så la jag mig och vilade då som dom sa och sen ringde jag gyn i Falun som ligger ca 1 timme från där jag bor och där ville dom absolut att jag skulle komma in på koll så jag fick en tid på onsdagen 2 dagar senare, alltså nu i onsdags (12/10-11)..... efter ett par timmar kom ALLA dessa STORA klumpar ner-plumsandes i toaletten och jag fattade att det var missfallet som skedde.. (kom ca 15 st superstora klumpar, minst som persikor i storlek).. detta höll i sig ca 2-3 timmar och jag var livrädd för att gå på toa för blodet kom som om jag hade vridit på en stråle på en vattenkran... det bara rann.... så jag ringde 1177 igen och fick prata med en annan som sa att det lät som missfall och att det var bra om allt kom ut och bra att jag hade fått en tid på gyn 2 dagar senare..
Jag kom iaf till Falun i onsdags kl 10 och fick komma in direkt.. DOm var två stycken, den ena satte in en mängd olika instrumet och den andre förde in ett instrument för att dra ut gamla hinnor. Efter det så gjordes VUL där man såg att fostret låg kvar i magen men utan hjärtaktivitet. Så då skulle jag få ta tabletter som skulle hjä'lpa till att stöta ut fostret. Efter de första två tabletterna så kom det ett par klumpar och blod... fick en till dos och då kom inge blod alls. Så dom gjorde om denna undersökningen igen och ett till VUL och fostret låg fortfarande kvar i magen så det blev skrapning samma kväll och jag valde lokalbedövning för att få vara vaken...
Men jag blir så jävla förbannad på vårdpersonal som säger att det är helt normalt att blöda mer än mens och ha hugg i livmodern och att det bara är hormonella förändringar... Dom hade väl kunnat säga att det kunde vara nåt på gång iaf..
Jag trodde allt var över efter missfallet i måndags men fick sån fruktansvärd chock över att fostret låg kvar i magen och att jag skulle ta tabletter för att stöta bort det. Men slutade ju med skrapning... jag har aldrig i hela mitt liv varit så rädd, nervös, chockad, panikslagen och ledsen som då och jag är fortfarande helt förstörd...