• NenneLo

blöjorna läcker, hur?

Vi har Libero till vår lillkille och på något sätt läcker de...på RYGGEN. Det är inte bajs utan måste va kiss. men hur hamnar det på ryggen och varför läcker det? Det är inte varje blöja utan kanske 1-2 om dagen. Ändå störande...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-07 12:37
    pampers 2-4 kg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-07 12:40
    libero 2-4 kg ska det vara

• Svar på tråden blöjorna läcker, hur?
  • Pickeli

Köp större blöjor!

Google it!
  • NenneLo

men han väger bara 3000 g ca.. 

• NenneLo

och när man stänger blöjan så går de nästan omlott

• Biinzan

Våra blöjor läcker när de blir överfulla, vilket oftast sker på natten då blöjan inte byts eftersom att hon sover. Vi har blöjor från 6-9 kg. Hon väger 6 kg drygt.

• NenneLo

nej detta sker dygnet runt, kan vara nybytt men ändå läcker det :S

• Antikvarien

Prova med en annan sorts blöja.. Libero tex..... 

• NenneLo
    Antikvarien skrev 2011-10-07 12:48:39 följande:
    Prova med en annan sorts blöja.. Libero tex..... 
    detta är ju libero. har testat pampers men gillar inte nätgrejen inuti.. sen vet man inte riktigt hur bra de billiga är. nåja får testa mig fram. fattar bara inte hur det kan läcka på ryggen haha
  • Pickeli
    NenneLo skrev 2011-10-07 12:44:41 följande:
    men han väger bara 3000 g ca.. 
    Jag skulle byta ändå, blöjan klarar uppenbarligen inte av er sons kissande. Den hinner inte med. Vilket nummer är det du har? 2an? 1 an och 2an är nästan lika medans det är STOR skillnad mot 3an i funktion tycker jag. Och sen kommer 4an som är ännu bättre!
    Google it!
  • Pickeli
    NenneLo skrev 2011-10-07 12:49:55 följande:
    detta är ju libero. har testat pampers men gillar inte nätgrejen inuti.. sen vet man inte riktigt hur bra de billiga är. nåja får testa mig fram. fattar bara inte hur det kan läcka på ryggen haha
    Läcker antagligen på ryggen för att den suger sämst bak, förutsatt att du inte fäster blöjorna för högt upp på magen!
    Google it!
  • Amy27

Pekar snoppen neråt när ni stänger blöjan?
    Låter konstigt men vår lille läckte oxå på ryggen innan de på BVC sa att man skulle se till att den pekade neråt. Annars kunde det tydligen komma kiss lite varsomhelst. Funkade för oss.

• NenneLo
    Pickeli skrev 2011-10-07 12:54:17 följande:
    Läcker antagligen på ryggen för att den suger sämst bak, förutsatt att du inte fäster blöjorna för högt upp på magen!
    har inte tänkt på detta. ska prova fästa lite längre ner,

har  1an

och snoppen pekar ner. det kanske är att vi fäster den för högt vid magen då! 
  • Pickeli
    NenneLo skrev 2011-10-07 12:56:22 följande:
    har inte tänkt på detta. ska prova fästa lite längre ner,

har  1an

och snoppen pekar ner. det kanske är att vi fäster den för högt vid magen då! 
    BYT till en större blöja, jag lovar dig att problemet försvinner. Min kille vägde 3,3 vid födseln och vi hade aldrig 1an och fick byta till 3an nästan direkt.

Man kan nästan aldrig ha blöjorna till maxvikten, det är min erfarenhet. Så fort de vuxit i nästan nummer (som är 3-6 kg va?) så byter jag! Annars läcker dem.
    Google it!
  • NenneLo
    Pickeli skrev 2011-10-07 13:00:40 följande:
    BYT till en större blöja, jag lovar dig att problemet försvinner. Min kille vägde 3,3 vid födseln och vi hade aldrig 1an och fick byta till 3an nästan direkt.

Man kan nästan aldrig ha blöjorna till maxvikten, det är min erfarenhet. Så fort de vuxit i nästan nummer (som är 3-6 kg va?) så byter jag! Annars läcker dem.
    kan alltid testa =) 
  • NenneLo

får väl inse att min lilla plutt börjar bli stor ;)

• kakmamman

När min son var lite mindre och låg ner mkt så var det också så att han ofta blev blöt om ryggen.. tills jag fick sagt till mig att "snoppen ska ligga nedåt när man sätter på blöjan"- vilket egentligen låter lite knasigt för den ligger ju alltid ner.. men ibland så kan den hamna åt sidan eller så när man sätter på blöjan..!

• Ida 84

Tror också du får prova större blöjor.
    Vi fick gå upp i storlek när sonen har ca 400 gram kvar till de större i början. Var gränsen 5-8 tex så bytte vi till den redan när han vägde 4,6 kg.

• MizzTez

Vi fick byta blöjmärke titt som tätt.. vissa perioder läkte ett märke för att vara perfekt nästa. Finns många bra märken som är billigare, Willys var toppen och Coops lika så! Sen bytte vi till up & go blöjjor så fort det gick! De är betydligt bättre än tejp.

• Havsjungfrun

Prova Huggies, funkade bäst för oss.

• NenneLo

Har köpt Libero 3-6kg nu och de verkar sitta mycket bättre tycker jag. Har även satt dem längre upp i ryggen och det kanske var problemet för har inte haft en enda läckande blöja med 1an efter det. Men har som sagt köpt 2an nu.

• Merlot

Pampers och libero läckte hela tiden till båda barnen då de var nyfödda. Med ettan kom vi fram till att Lidl´s blöjor var super. De läckte i princip aldrig. Nu med tvåan som är 12 mån har det 1 gång läckt igenom på natten sedan vi bytte till Toujours. Dom är verkligen suveräna! Men finns ju tyvärr inte i de minsta storlekarna. Men prova dem då barnet blir lite större. De är dessutom de enda som inte gav dottern eksem. Och ett annat plus är ju att de dessutom är billiga

Svar på tråden blöjorna läcker, hur?