• Anonym (hårigast)

Världens hårigaste kvinna...

När jag var kanske 20 började jag få lite mörka hårstrån på hakan... ingen jag tog större notis om då de var lätta att ta bort!

Nu är jag lite över 30, hakan är full av svarta hår... samt polisongerna... börjar få runt bröstvårtorna och "raggarsträng"...

Jag känner mig SÅ JÄVLA ÄCKLIG och inte alls "kvinnlig" (vad nu det är!?)...

Är det NÅGON som vet hur jag kan få hjälp med det här!? Min självkänsla är på väg mot botten, och ibland vill jag bara slå sönder alla speglar jag har i lägenheten... Gråter

• Svar på tråden Världens hårigaste kvinna...
  • Anonym

Konstigt att det kom så sent..? Vissa (dock sällsynt) får ju en rubbning i tonåren och producerar manliga hormoner.

Men kolla upp laserbehandligar för hålborttagning, det sägs vara effektivt, dock lite dyrt men de håller ju.  

• Anonym (jag med :))

Här med, jag har varit dum som började raka de där svarta hårstråna på hakan - så de minskar ju inte direkt i antal :)

Rakar jag benen och låren och bikinilinjen så växer det ut stubb på en halv dag (jag skojar inte). Har tänkt börja gå och vaxa hela benen, men har inte kommit mig för än.
    Stråna på hakan rakar jag fortfarande (minst en gång om dagen :O) eller rycker. Samma med mustaschen.

Man känner sig jävligt het emellanåt ! ;) Men jag har jobbat som fan med att inte må dåligt över det, och nu känns det mest att det är drygt att hålla på med allt jävla hår "hela tiden".

Jag försöker tänka/tänker att det finns hur många kvinnor som helst med de här problemen, det är bara det att vi inte pratar om det. Jag brukar tänka på kvinnor med utländsk härkomst som är hur snygga/fräscha som helst men är har massa hårväxt som de tar bort (har pratat med flera och fått tips o råd, och de skäms för det mesta inte heller utan pratar om det som om de pratar smink typ).

Sedan - jag kan själv tycka att det är SNYGGT med kvinnor som har exempelvis antydan till mustasch. Och jag har inga problem med andra kvinnors håriga ben eller lår eller armhålor osv. Men själv trivs jag inte med det.

• viseversa
    Anonym skrev 2011-10-07 14:22:16 följande:
    Konstigt att det kom så sent..? Vissa (dock sällsynt) får ju en rubbning i tonåren och producerar manliga hormoner.

Men kolla upp laserbehandligar för hålborttagning, det sägs vara effektivt, dock lite dyrt men de håller ju.  
    tänkte också på det. Finns hjälp att få. Gå till en läkare. Klart du inte ska behöva ha det så ts=(
  • Jayt

Rakningen gör ju så att det bara växer mer pch stråna blir grövre. Gå til en salong och börja vaxa med varmvax. Vaxet hämmar hårväxten, det blir tunnare och så småningom växer det mindre.

Själv vaxar jag överläppen (har inte mycket men jag har utländskpåbrå och har därmed mörka strån) Brukar ta bort håret på armarna och då använder jag mig av weet hårborttagningsmedel, då bränner man typ bort stråna. Funkar jättebra på mig, har använt det i flera år på armarna.

Lycka till!

• Anonym (hårigast)

Funderat starkt på om jag ska gå till läkaren och fråga om det är fel på hormonerna - men det är pinsamt i sig...

Var hos en hudterapeut en gång förra året och körde en laserbehandling under hakan... det var också pinsamt, så jag har inte fått mig för att gå dit igen....

Just nu rakar och plockar jag håren.. men det är jue ett ekorrehjul som aldrig tar slut!!

Det är så jobbigt... låter inte min sambo komma i närheten av mitt ansikte utan rycker undan... å så kan vi jue inte leva heller... ahhhh... helvetes jävla skit.... Skrikandes

• Anonym

Jag tror att de beror på hormonerna?. Ring en läkare!. Jag lovar att när du träffat en läkare och fått hjälp så kommer du ångra att du inte gjort de tidigare :)

Sen om man noppar/rakar på ett olämpligt ställe så blir de ju mer ...och mer.... 

• Anonym (hårigast)
    Anonym skrev 2011-10-07 18:00:50 följande:
    Bra idé att kolla hormonerna, men - handen på hjärtat - det här måste väl ändå vara den mest håriga kvinnan? Länk här: www.aftonbladet.se/wendela/barn/article122178...
    Ja förvisso är personen hårig, men det är jue en man... :P I jämförelse med honom så ligger jag i lä dock! :)
Svar på tråden Världens hårigaste kvinna...