• Lilla Ior

Handla hem matkasse...

Har en liten fundering som jag tänkte jag kunde få svar på här utifrån ett arbete jag gör.

Skulle ni kunna tänka er att köpa en matkasse via nätet, där man köper hem bra ekologisk mat?
    Även vegetariska alternativ.

Skulle någon vara intresserad av detta? varför i så fall?
    Om ni ej är intresserad, varför inte i så fall?

• Svar på tråden Handla hem matkasse...
  • Neko

Bara ifall den även kan ta hänsyn till allergier, att man har möjlighet att välja utan nötter och liknande saker. Jag tycker att matkasse är en jättekul idé men hittar aldrig någon som fungerar pga ägg/nötallergi =S

• zygoma girl

Har inte de flesta matkassar man köper hem ekologisk mat så långt det går? Och vegetariska alternativ varje vecka?

Om du menar en helvegetarisk matkasse tror jag det finns för få köpare för att få det lönsamt. Och själv skulle jag inte vara intresserad eftersom jag är allätare.

• Mynta

De flesta som finns levererar mestadels ekologiskt. Finns flera som även kör vegetariskt rakt igenom.

• Lilla Ior

Tex Linas matkasse har 25% ekologisk mat. Själv hade jag funderat på att ha det så långt det är möjligt. Även att man ska kunna ta hänsyn till allergiker och kanske ha ett särskitl val där. Kanske mer inrikning på barnvänlig mat också om man ska tänka sig till barnfamiljer.

Ang vegetariskt så tänkte jag mer att det ska finnas som alternativ kasse.

• Lilla Ior

Ingen fler som skulle vilja komma med lite åsikter eller tips?

• Barbabok

Jag tycker det är för dyrt helt enkelt. Vegokasse funkar för mig men inte för maken som inte är vego.

• amalie79

Om det fanns en som levererar dit jag bor så kunde jag tänka mig att köpa, tom en vegetarisk då jag skulle vilja laga mer vegetarisk mat men är lite för inkörd på de rätter jag kan.

Men det ju ett storstadsfenomen så det är inte troligt att det nånsin kommer komma. De som inte kan ta sig til affären här är bara gamlingar och de har ju hemtjänst.

Svar på tråden Handla hem matkasse...