• MHK

Drömmen om ett barn - TV3

Renée Nyberg följer sju par och en singeltjej från Sverige som trots svårigheter att få barn har valt kämpa. Ett program som visas på TV3. Här kan vi diskutera vad vi tycker om programmet och om våra egna upplevelser. Själv har jag fått 2 underbara pojkar utan problem, men har en syster som fick kämpa i 7 år, det slutade med 2 tvillingpojkar. 

Mamma till O 2009, H 2011, målet: Mamma till 4
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-07 16:53
    Kan lägga till att hon fick barn efter ett IVF försök.
  • Svar på tråden Drömmen om ett barn - TV3
  • superelin

Beundrar människor som inte ger upp oavsett sorg ock kamp. Kul om man lyckas till sist men vi måste tänka positivt att det finns många barn utan föräldrar och de behöver oss här.

• MHK

Hon har haft det superjobbigt och det var varit både orolig men smärtsam väg till ett lyckat försök. Nu är pojkarna 2 år gamla och de är allt i hennes liv. De é inte ett dugg lik varandra. Den ena é en kopia av sin pappa och den andra é en kopia av henne. Det kan inte vara mer rättvist. Hon fick mig att tänka på ett barn till när min son va lite över ett år. Hon fick mig att tänka efter och en mening glömmer jag aldrig: Du é ung, passa på, det är lättare nu när du é under 30. Och jag tycker det är världens bästa beslut som jag och min man tog att vi skaffade ett syskon till vår son. Helt underbart. Nu leker de tillsammans och de kommer leka mer när lillen blir äldre, han blir 8 månader nästa vecka. Glad

• superelin

Grattis till er båda. Själv har jag en pojke nu. Programmet på tv3 är så känslosamt men väldigt bra. Hoppas alla lyckas till slut.

• MHK

Jag blev intresserad av programmet för ett år sedan då de sökte personer. Förstår att det drömmer om ett barn för de é nog de mest naturliga och de mesta vi oxå längtar efter när klockan tickar. 

• superelin

Min syster födde i v.24 (ca), de har inte heller haft en lätt resa men nu é barnet hur bra som helst

• MHK
    superelin skrev 2011-10-07 22:07:57 följande:
    Min syster födde i v.24 (ca), de har inte heller haft en lätt resa men nu é barnet hur bra som helst
    Gud så liten, skönt att det gick bra. Programmet går på torsdagar kl.20.00 men annars så finns den på TV3Play.
  • superelin

Favoritar tråden så diskuterar vi programmet. Jag såg den på Play eftersom jag jobbade igår kväll. Man blev ju helt tårögd.

• MHK

Absolut.Man ska vara glad å tacksam att man inte har några problem

• lejonhuvud

Vissa förtjänar inte bli föräldrar, så är det bara

• Kattdamen
    lejonhuvud skrev 2011-10-08 15:09:48 följande:
    Vissa förtjänar inte bli föräldrar, så är det bara
    Eh, lite goddag yxskaft över det inlägget.
Svar på tråden Drömmen om ett barn - TV3