• Anonym (nagelbitare)

gravid och göra gelenaglar?

jag har fått erbjudande av vänner att de ka ge i present till mig att jag ska få göra gele naglar.

har hört nånstand att man får gelen att stelana igenom uvlapa eller nått..

undrar om detta är farligt? om jag nu lägger dessa nu.. (om de är ok) så kommer jag fortsätta lägga om tror det är med ca 4-5 vecors mellanrum

bör man ta bort dessa innan förlossningen då? isf ungefär när?      

• Svar på tråden gravid och göra gelenaglar?
  • roffe

Det beror väl på om du är van med långa naglar eller om du är ovan och riskerar att riva både bebisen och dig själv.

Uv-ljudet är en liten manick man har på bordet som man sätter naglarna under för att färgerna ma nanvänder ska torka ordentligt.

i den videon tror jag man får se när hon sätter igång uv-lampan och allt. nu sätter hon inte fast naglarna där utan bara målar på dom tror jag men det är samma lampa.

Jag tror inte att det är ett dugg farligt faktiskt. Hoppas det blir snyggt och att du kommer trivas :)

• Anonym

UV-lampan är ingen faran, men gelen innehåller förmodligen kemikalier som inte är så hälsosamma.

• Anonym
    luspudel skrev 2011-10-07 17:54:43 följande:
    Är absolut ingen fara. Hälsningar nagelterapeuten
    Hoppas det, hon som gör mina naglar och jag själv är nämligen gravida ;) haha
  • mrsplupp

jag arbetar som nagelteknolog och det är ingen fara alls..är själv gravid i vecka 19
    du sitter inte länge där och inhalerar inget.
    Seriösa teknologer har utsug =)

bara att bygga dina snygga naglar och njuta!

• luspudel

Jag har jobbat under båda mina graviditeter och så har även många kollegor gjort, du sitter dessutom där i ca 1 timme, var tredje vecka. Vi sitter hela dagarna och inte heller det är någon fara .-)

Svar på tråden gravid och göra gelenaglar?