• Äntligenmamma

    jobbar som förskollärare - skola in barnet på egen avd?

    Är så glad att jag hittat hit och läst om AP. För snart ett år sedan fick vi vår efterlängtade son efter flera års försök. När han väl kom så var han en riktig famnis, älskade att ligga och mysa, amma och sova i famnen vilket jag och min man lät honom göra. Om vi la honom ifrån oss så blev han ledsen och grät. Vi fick ganska fort höra att vi skämmer bort honom och att det inte skadar om barn får skrika lite, något som för mig låter helt vansinnigt. Vi fick också massa bannor för att han sover med oss och för att jag sagt att han får sova med oss så länge som han behöver. Jag kan bli irriterad på alla som tjatar om att jag ska sluta nattamma.. att han inte behöver det längre. Så jag har länge trott att vi är ensamma och annorlunda i vårt sätt att vara med vår pojke ända tills jag hittade er....

    TACK!! vilken glädje jag kände när jag hittade era trådar. Kändes som att jag hittat hem!!

    Nu till min fråga: Jag jobbar som förskollärare och har redan hunnit börja oroa mig för när vår son ska börja förskola. Han ska tidigast börja om ett år så jag vet att jag är tidigt ute i mina funderingar. Jag skulle helst vara hemma längre men det går inte. Jag tycker inte att man ska lämna bort sitt barn innan 3 års ålder och därför gillar jag verkligen inte tanken på att han ska börja förskola. Det känns så jättefel att han ska gå på en annan förskola och att vi ska behöva skiljas åt under dagarna när jag ändå arbetar inom det yrket. Usch, jag vet inte... eller jo jag vet att jag hade velat ha honom på min förskola men jag vet att det finns många som tycker att man inte ska ha sina egna barn på sin förskola. Jag vet att det inte skulle påverka mitt sätt att arbeta, jag skulle ändå ha tid och ork och engagemang för alla barn. 

    Vad tror ni?   

  • Svar på tråden jobbar som förskollärare - skola in barnet på egen avd?
  • chrissandra
    Äntligenmamma skrev 2011-10-07 23:57:38 följande: