• lillsnurpan

snabbt svar: Vid cykelfest, ta med blomma/choklad till värdpar och de man blir inbjudna till?

Ska på cykelfest, aldrig varit på en sådan förut. Tar man med sig blomma/choklad till värdpar och de man blir inbjudna till. Önskar gärna snabba svar från er som varit på cykelfest innan och vet hur det går till! Tack för ditt svar!

• Svar på tråden snabbt svar: Vid cykelfest, ta med blomma/choklad till värdpar och de man blir inbjudna till?
  • La Lola
    kaninchen skrev 2011-10-08 09:06:16 följande:
    Vad gör man på en cykelfest?
    Undrar jag också....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • lillsnurpan

En är värdpar, man smalas hos dem. Sedan får du ett kuvert med var du ska äta förrätt du cyklar dit, sedan får du kuvert med var du äter huvudrätt och cyklar dit och sist efterrätt. Men nu till fråga tar man med choklad/blomma till värdpar och till dem man är bjudna till.

• Yavannie

Äter man ute eller hos privatpersoner? 

Om det är ute så behövs väl inget eftersom man betalar för maten.

Om det är hos tre olika privatpersoner plus ett värdpar känns det lite overkill att ta med något till alla dem. Tycker hela grejen låter jobbig, haha! 

cynicalchronicle.blogspot.com - där jag rotar fram och ratar dina inlägg
  • Tonårsmamman1

Eftersom det är en gemensam fest (som lika gärna kunnat varit i en hyrd lokal) och många bidrar med mat och dryck, så känns det inte nödvändigt med present.

• kaninchen

Kan du ringa nån annan gäst och fråga vad de tänkt sig? Håller med Yavannie om att det kan bli lite mycket med något till alla. Har aldrig hört talas om en cykelfest förut så vet tyvärr inte vad som är kotym.

• hon mot strömmen
    Yavannie skrev 2011-10-08 09:22:33 följande:
    Äter man ute eller hos privatpersoner? 

Om det är ute så behövs väl inget eftersom man betalar för maten.

Om det är hos tre olika privatpersoner plus ett värdpar känns det lite overkill att ta med något till alla dem. Tycker hela grejen låter jobbig, haha! 
    Du äter hos dina vänner...
  • Cia o krabaten

TS: Du bidrar väl med någon av rätterna också?
    I så fall tycker jag det är överkurs med gå bort present.
    Om du däremot bara blir bjuden hade jag haft med mig ngt litet till vardera par som bjuder på en rätt. 

Svar på tråden snabbt svar: Vid cykelfest, ta med blomma/choklad till värdpar och de man blir inbjudna till?