biverkningar på diklofenak?
Hej är de någon av er som ätit diklofenak och fått några biverkningar i så fall vad för biverkningar?
Hej är de någon av er som ätit diklofenak och fått några biverkningar i så fall vad för biverkningar?
Påverkan på levern har jag fått. Det är därför de även tar regelbundna blodprover för att kolla just levervärden när man äter dem. Jag märkte inget av det men det syntes på provet. Hade nog ätit dem 2-3 månader då.
Hurså?
Har blivit så illamående och jätte gasig. Mår inte alls bra. Funderar på om de är dom jag mår dåligt av.
Vad står det på bipacksedeln?
En kollegas släkting dog av den där eländiga medicinen. Vissa landsting har tom förbjudit den.
Eftersom du inte läst bipacksedeln själv så:
Magsmärta, illamående, kräkningar, diarré, matsmältningsrubbningar, minskad aptit, ökad gasbildning,
leverfunktionsstörningar (leverinflammation, gulsot).
magblödning, (blodblandad kräkning, blod i avföringen, blodiga diarréer), tarmsbesvär (t.ex. förstoppning, inflammation i tarmen),
påverkan på hjärta och kärl (t ex bröstsmärta, hjärtklappning, högt blodtryck, hjärtsvikt, hjärtinfarkt, kärlinflammation), blodbildspåverkan (minskat antal blodplättar som kan ge små blödningar i hud och slemhinnor,
Läs mer ¨påhttp://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19871211000053&DocTypeID=7
Jag har ätit den i flera år. aldrig tagit ngt blodprov. Jag äter den för migrän 2 st 50 mg samt 1g panodil ihop.
Ta den alltid ihop med mat.
Magen tar stryk, så omeprazol .är ett måste.
Ibland får jag diarre o kramp, men det är smällar man får ta för att slippa migrän. Pest eller kolera ;)
Max 3 tab per dygn.
Smöla - det är väl för att du inte tar dem regelbundet, dagligen. Många tar dem ju mot reumatism mm. Men varför tar du diklofenak mot migrän? Måste ju finnas bättre tabletter?