• jojjo78

biverkningar på diklofenak?

Hej är de någon av er som ätit diklofenak och fått några biverkningar i så fall vad för biverkningar?

• Svar på tråden biverkningar på diklofenak?
  • Lumo

Påverkan på levern har jag fått. Det är därför de även tar regelbundna blodprover för att kolla just levervärden när man äter dem. Jag märkte inget av det men det syntes på provet. Hade nog ätit dem 2-3 månader då.

• jojjo78

Har blivit så illamående och jätte gasig. Mår inte alls bra. Funderar på om de är dom jag mår dåligt av.

• Lady without tattoo
    jojjo78 skrev 2011-10-08 09:25:34 följande:
    Har blivit så illamående och jätte gasig. Mår inte alls bra. Funderar på om de är dom jag mår dåligt av.
    Läs på www.fass.se
    Yrke: Leg pratkvarn
  • Lady without tattoo

Vad står det på bipacksedeln?

• lovebuz

En kollegas släkting dog av den där eländiga medicinen. Vissa landsting har tom förbjudit den.

• Lady without tattoo

Eftersom du inte läst bipacksedeln själv så:
     Magsmärta, illamående, kräkningar, diarré, matsmältningsrubbningar, minskad aptit, ökad gasbildning,
    leverfunktionsstörningar (leverinflammation, gulsot).
    magblödning, (blodblandad kräkning, blod i avföringen, blodiga diarréer), tarmsbesvär (t.ex. förstoppning, inflammation i tarmen),
     påverkan på hjärta och kärl (t ex bröstsmärta, hjärtklappning, högt blodtryck, hjärtsvikt, hjärtinfarkt, kärlinflammation), blodbildspåverkan (minskat antal blodplättar som kan ge små blödningar i hud och slemhinnor,
    Läs mer ¨påhttp://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19871211000053&DocTypeID=7

• smöla

Jag har ätit den i flera år. aldrig tagit ngt blodprov. Jag äter den för migrän 2 st 50 mg samt 1g panodil ihop.
    Ta den alltid ihop med mat.
    Magen tar stryk, så omeprazol .är ett måste.
    Ibland får jag diarre o kramp, men det är smällar man får ta för att slippa migrän. Pest eller kolera ;)

Max 3 tab per dygn. 

• Lumo

Smöla - det är väl för att du inte tar dem regelbundet, dagligen. Många tar dem ju mot reumatism mm. Men varför tar du diklofenak mot migrän? Måste ju finnas bättre tabletter?

• smöla
    Lumo skrev 2011-10-08 10:58:53 följande:
    Smöla - det är väl för att du inte tar dem regelbundet, dagligen. Många tar dem ju mot reumatism mm. Men varför tar du diklofenak mot migrän? Måste ju finnas bättre tabletter?
    Nej jag tar dem inte varje dag, men flera ggr i veckan.
    Jag har även imigran, men de blir jag så fruktansvärt dålig utav.
    Dikolfenaken funkar ju så att man tar dem så fort som man känner trycket över ögat, då hjälper de. Men om man väntar tills huvudvärken har börjat, då kan man hålla de i någorlunda.
    Tar jag imigranen så kaskad spyr jag i flera timmar. sen har jag bara dov huvudvärk.

De nya receptfria tabletterna som finns på apoteket typ eeze är ju diklofenak fast i svagare form.
    Jag har även provat betablockerare, men tyckte det inte var till ngn hjälp. 
Svar på tråden biverkningar på diklofenak?