• Anonym (svettig)

Svettas i underlivet och rumpan

Börjar bli knäckt av problemet.
    Det är så att jag svettas något fruktansvärt mycket från underlivet och rumpan, det är inte flytningar. Det har inte alltid varit så utan började lite lätt för ett år sedan.

Nu blir trosorna genomblöta på bara fem minuter. Känner mig så ofräsch och ensam i mitt problem.

Ska boka tid till gyn, men det är tyvärr lång väntetid till hon som jag går till.

Är det någon som kanske har liknande problem eller hört om någon som haft/har det så, berätta gärna.

Har du/ni fått hjälp eller kommit på någon egenbehandling som fungerar.

• Svar på tråden Svettas i underlivet och rumpan
  • Anonym

Jag har samma  problem. Lider av överdriven svettning i händer, fötter och armhålor. Går på botox-behandlingar för händer och armhålor och efter det är det som att svettningen har förflyttas och nu svettas jag väldigt mycket från underlivet, ett mycket jobbigt problem.

• Anonym (svettloppan)

har samma "problem", har antagit att det är för att jag är överviktig, använder hur som helst trosskydd dagligen, men de täcker ju inte bakdelen sas.... inte så trevligt att se att trosorna är blöta baktill när man har varit ute på en motionsrunda..... men det är inget jag ändå upplever som "jobbigt", utan det är som det är... 

hoppas jag ska svettas mindre när jag gått ner min övervikt iaf..

• Lena bena

Anonym (svettig),

hej, jag har precis samma problem som du!  jag har svettningar i underlivet och i rumpan och det kan vara varje dag i vissa perioder lite då och då under dagen men mest på morgonen. Jag har inte heller alltid haft det så men nu har jag haft det i några år men jag tycker fortfarande det är fruktansvärt jobbigt eftersom det styr vad jag ska ta på mig för kläder ibland när det är som värst eftersom det nångång t.o.m har gått igenom ett par jeans som jag hade på mig. Jag vet inte hur det är med dina svettningar men mina uppkommer inte överdrivet när jag motionerar utan det är då och då varje dag men som sagt mest på morgonen. Jag är inte gravid och har heller inte varit, är ganska ung (26år), är 170 lång och väger 57kg och är ju absolut inte överviktig så det kan inte vara kopplat till det heller. Jag har inga sjukdomar i övrigt men jag har alltid haft en känslig mage och lätt för att få stressmage (magkatarr) i perioder. Jag har inte träffat på någon som har detta problem och därför blev jag så lättad att läsa att du också har samma problem. Mina trosor blir också oftast blöta och det känns som jag alltid får gå runt med blöta trosor (dock är detta mestadels på morgonen, på kvällen är det oftast bättre)

Snälla svara mig gärna om du har fått hjälp med detta eller har några tips om vad man kan göra?

Mvh/ svettis

• Anonym

Jag svettas också mycke på inte enbart i underlivet utan överallt.Jag är fet! Dessutom svettas jag som medicinbiverkning.Själv har jag ingen annan lösning än att byta kläder ofta ofta och torka dom därimellan.Måste alltid byta efter att jag rört på mig.Kan inte ta en promenad och sedan gå och fika t.ex.

• Anonym (Osäker)
    Fia 28 skrev 2013-02-01 15:04:55 följande:

Vad har du för material i dina trosor?

Jag vet inte hur så?
  • Anonym (Manne)

Skönt att svettas om ballarna..om man är kille.. :)

Svar på tråden Svettas i underlivet och rumpan