Extrem ägglossningssmärta...?
Enligt ägglossningskalenderna som cirkulerar på internet skulle jag haft min ägglossning igår.
Hur som. Har alltid känt av min ägglossning, men inget mer med det. Har en son på 3 år. Blev varken bättre/sämre efter förlossningen med honom.
Gjorde dock en abort för 3 månader sedan (en komplicerad sådan) och efter den så har jag haft extrema smärtor kring ägglossningstid. Förra månaden ordentligt, men den här gången extremt.
Började i onsdags med ordentliga hugg på högra sidan. Likadant under torsdagen. Men igår... Jag kunde inte ens stå upp!! Låg jag ner kändes det bättre, men så fort jag ställde mig upp krampade det på högra sidan fram och i ryggen. Har verkligen aldrig varit med om något liknande. Höll på i ca 8 timmar. Tog två alvedon innan jag la mig och när jag vaknade så var all värk som bortblåst.
Brukar ha ganska mycket mensvärk, men den ligger i lä med ägglossningsvärken just nu.
Kan det vara något annat än ägglossning? Eller kan man få så här ont kring den tiden bara så där? Är det efter att ägget har släppt eller när det släpper när man får så här ont?
Vet inte om jag ska vara orolig för något annat så jag tänkte bara höra om det fanns någon annan som varit med om samma sak eller om någon har en teori?
Oerhört tacksam för svar!