Nicholas/Niklas??
Hör du skillnad på namnen Nicholas och Niklas?
Hör du skillnad på namnen Nicholas och Niklas?
Ja just för att Nicholas är superfult och Nicklas är rätt okej.
Neeej, Nicolas är världens finaste, det ska vår tvåa heta om det är en pojke :P Niklas är skitfult haha ;)
Det är ju NI-ko-las eller NIK-las. Stor skillnad!!
Tycker Nicolas är jättefint. (Daaaahhh, döpte vår änglason till det) men vi har haft det namnet sen vi väntade vårat första barn.
Jag håller också med. Nicolas är bättre än de två alternativen i omröstningen.
Jag frågar eftersom min systers tvillingson heter Nicholas (Den andra heter Joachim) men det är ingen som brukar höra rätt. De allra flesta hör Niklas och när min syster rättar dem och säger Nicholas så säger dom att det uttalas likadant men stavas annorlunda...
Japp,tycker Niklas är mycket finare än Nicholas.
Niklas är ju ett fint namn tillskillnad från Nicholas som jag inte gillar alls.
Nicholas - (Fult enligt mig) uttalas Nick-o-lass
Niklas - (Finare enligt mig) uttalas naturligtvis Nick-lass
Men hur menar du, stavar han Nicholas men mamman och pappan vill att det ska uttalas som Niklas, eller? Isf fattar jag inte varför man valt den stavningen, varför stoppa in ett o liksom?
Men om de vill att man ska säga Nicholas tycker jag det är märkligt att folk säger Niklas.
Kan inte garantera att jag aldrig hört fel, men det är skumt att folk insisterar på att det är samma uttal på dem. Min favorit är för övrigt Nicholas, gillar inte Niklas alls.
Jag tycker stavningen Nicholas är onödigt krånglig och därför ful. Annars helt ok namn både ock.
Ja såklart! Jag tycker att Nicholas är mycket stiligare och finare än Niklas. Niklas har blivit lite töntigt på senare år, kanske på grund av uttrycket "Petter Niklas". Fast å andra sidan är Nicholas lite osvenskt fortfarande...
Jag skulle inte ta något av de namnen, faktiskt.
Jag tänker på jultomten när jag hör Nicholas.