• Trippeltrea

Nicholas/Niklas??

Hör du skillnad på namnen Nicholas och Niklas?

★ Julia -09 ★ Adam -10 ★ Oscar -11 ★
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Nicholas/Niklas??
  • Cloudberry

Ja just för att Nicholas är superfult och Nicklas är rätt okej.

• As mamma

Neeej, Nicolas är världens finaste, det ska vår tvåa heta om det är en pojke :P Niklas är skitfult haha ;)

Det är ju NI-ko-las eller NIK-las. Stor skillnad!!

• J N

Tycker Nicolas är jättefint. (Daaaahhh, döpte vår änglason till det) men vi har haft det namnet sen vi väntade vårat första barn.

Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Nicolas*2011-2011♥Bebis 2012♥
  • sahara sahara

Jag håller också med. Nicolas är bättre än de två alternativen i omröstningen.

Do something scary - the payoff is awesome!
  • Trippeltrea

Jag frågar eftersom min systers tvillingson heter Nicholas (Den andra heter Joachim) men det är ingen som brukar höra rätt. De allra flesta hör Niklas och när min syster rättar dem och säger Nicholas så säger dom att det uttalas likadant men stavas annorlunda...  

★ Julia -09 ★ Adam -10 ★ Oscar -11 ★
  • fluu

Japp,tycker Niklas är mycket finare än Nicholas.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • IsDimma

Niklas är ju ett fint namn tillskillnad från Nicholas som jag inte gillar alls.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Myson

Nicholas - (Fult enligt mig) uttalas Nick-o-lass

Niklas - (Finare enligt mig) uttalas naturligtvis Nick-lass

Men hur menar du, stavar han Nicholas men mamman och pappan vill att det ska uttalas som Niklas, eller?  Isf fattar jag inte varför man valt den stavningen, varför stoppa in ett o liksom?
    Men om de vill att man ska säga Nicholas tycker jag det är märkligt att folk säger Niklas.  

• Aardy

Kan inte garantera att jag aldrig hört fel, men det är skumt att folk insisterar på att det är samma uttal på dem. Min favorit är för övrigt Nicholas, gillar inte Niklas alls.

• nirakanna2

Jag tycker stavningen Nicholas är onödigt krånglig och därför ful. Annars helt ok namn både ock.

• Brünnhilde

Ja såklart! Jag tycker att Nicholas är mycket stiligare och finare än Niklas. Niklas har blivit lite töntigt på senare år, kanske på grund av uttrycket "Petter Niklas". Fast å andra sidan är Nicholas lite osvenskt fortfarande...

Jag skulle inte ta något av de namnen, faktiskt. 

Svar på tråden Nicholas/Niklas??