• Skumpis

När började era barn krypa???

Jag vet att det varierar stort när barn börjar krypa men jag är nyfiken på när era barn började. Min lille kille är en rörlig liten krabat och jag undrar när han kommer rusa över vardagsrumsgolvet Nu är han 5 månader och hasar sig fram. Eller rättare sagt; hasar sig bak...

Alltså:
    *När började ditt barn krypa? När började ditt barn gå?

• Svar på tråden När började era barn krypa???
  • Lishon

Började krypa när han var 8 månader. Gick sitt första steg på 1-årsdagen.

• marsmamman

Började krypa när han var sex månader, reste sig själv när han var åtta. Går inte än men är bara drygt nio månader nu.

• Setta

Min kille började kräla när han var 5 månader o krypa när han var 6½ månad.. står o går längst allt nu o han är strax 8 månader

• Mymlann

Linus kröp när han var 11 månader och 3 veckor och gick sina första steg när han fyllde 1.

• Micaela

Nova började krypa när hon var 7,5 månad och gick när hon var 11 månader.

• Turvann

Min son gick först och lärde sig krypa sedan. Han kröp vid ett års ålder och gick vid tio

• Skumpis

Oj, vilken variation. Kul

• MARIA99

Äldtsa tjejen var 12 mån , ålade innan.. Yngsta tjejen var 8 mån..Ålade en månad innan

• Stadshuset

Dottern började krypa på alla fyra vid 10 månader. Började åla baklänges och i cirklar vid 5 månader. Sedan gick hon över till att åla framåt/eller stjärthasa vid 8 månader. Nu varvar hon alla stilar

• JennyL25

Samuel har nu börjat lärt sig hasa sig fram med ett ben fram och ett bak, ser så roligt, han började med detta på juldagen i år. Han är nu 7,5 mån.
    Han kryper som vanligt på knäna emellanåt.
    Mest gillar han att hasa sig fram

Svar på tråden När började era barn krypa???