Hur ofta badar era 4-5 månaders?
Ja det var frågan det.
I början sa de ju att man bara skulle bada 1-2 gånger i veckan men hur länge gäller det för vist kommer man till en tid när de behöver bada varje dag?
Ja det var frågan det.
I början sa de ju att man bara skulle bada 1-2 gånger i veckan men hur länge gäller det för vist kommer man till en tid när de behöver bada varje dag?
vi har aldrig fått instruktioner att bada så sällan, vi badar vår tjej varje dag och det har vi gjort nästan hela tiden. Ett bra inslag i läggningen. Dessutom blir hon så himla slajmig om man inte gör det, hon spyr ju en del och geggar med smakisarna så hela hon blir täckt av gröt, dessutom fastnar det ju så himla mycket grejs i händerna när hon tar på allt. dock har vi olja i vattnet så huden inte ska bli torr.
En gång i veckan. Det känns jätteofta
De första tre månaderna låg hon i skena och vi fick bara åka till sjukhuset och bada varannan vecka, så nu tycker vi att hon är jätteren jämt
Sudd
Vi badar fortfarande bara någon gång i veckan typ också och jag fattar inte riktigt hur man ska hinna med att bada varje dag. Det är ju en sådan jätteprocedur att bada...
En gång i veckan badar vi vår plutt, så vida han inte kräkt ner sig alldeles. På BB vet jag att de rekomenderade 2-3 ggr i veckan. BVC-sköterskan sa att det räckte med en gång.
1-2 ggr / vecka, han är snart 4 månader. Men det blir nog oftare när han börjar med mat som sagt.. Men varje dag blir det nog inte.. för stort projekt!
Jag tycker också att det är jättebökigt. Men det beror väl på att det är så kallt i badrummet nu så vi måste ha badbaljan i köket, och ösa med kastruller för att fylla den... det orkar vi inte göra varje dag
När hon känns lite stadigare (och det blir varmare ute och i badrummet) kan man väl duscha med henne och då blir det nog oftare.
Vi brukar bada vår dotter ca var 3e dag.
1-2 ggr i veckan brukar vår 5 mån bebbe badas..
2ggr/ vecka badar vår Max 4mån.
tror inte att ett så litet barn behöver bada så ofta, de sa till mig på bvc när min tös var bebis att jag inte behövde bada henne så ofta. Man tvättar ju de med tvättlappar och så, så de blir ju inte smutsiga. Jag tycker inte att ett äldre barn ska behöva bada eller duscha varje dag i heller, men kanske varannan dag eller var tredje dag. men vill de bada ofta så ska man ju låta dem tycker jag, man har ju olja så att de inte ska bli torra.
Min Albin är 6,5 mån och badar 1 gång på babysim och 1 gång i baljan i barnolja hemma. Han har dock eksem och jag vill inte bada honom oftare.
Jag badar Theodor var tredje dag..
Tycker det känns fräschast så..
Vår 5 månader gamla Esther badar varannan till var 3:e dag. Men så kräks hon ganska ofta oxå.. Men det är svårt det där.. hon har atopiskt eksem så det är ju inte bra att bada för ofta... Det är ett vägande hela tiden.
Gabriel 4 mån badar i stort sett varje dag! Har det som en del av nattningsproceduren
!
5½ mån. e min dotter å badas 1-2 ggr i veckan...Varje dag, de rekommenderas väl att man aldrig skall bada varje dag...
Jag är glad att jag inte badar min Amelia ( snart 5 månader ) varje dag, tycker också att det är ett himla bök med det dära, ibland badar hon varannan dag o i bland kan det gå 4 dagar emellan, det beror på om hon hgar kräks osv. Tack för mig! Gott nytt år på er!