Champagne-drink
Någon av Er som har nåt god drink med champagne i till nyår? Tänkte ha en den som välkomstdrink. Vad kan man blanda i tilssamans med champagne (asti cinzano)?
Någon av Er som har nåt god drink med champagne i till nyår? Tänkte ha en den som välkomstdrink. Vad kan man blanda i tilssamans med champagne (asti cinzano)?
*chambord
*monin (smaksättning -alkoholfri) många smaker och färger droppa i några droppar i "champangen" så delar det sig fint i två olika lager ..
Hallon vodka tex
Det tycker jag är super gott!!
Sofialisa, vad får man tag på det? Låter jättehäfitigt att kunna få olika färger.
I olika affärer faktiskt.. Monin kan ofta köpas på skämt & vin affärer ( i sådana affärer där man köper, vin extrakter, shoot glas...osv ) I värsta fall får du fråga om du får köpa lite monin av någon Bar
Jag vet att Monin säljs här i Örebro ( Marieberg) .. och jag vet att vi har det i baren där jag jobbar..
Vart bor du någonstan .. ?
Uppsala. Någon som vet om det är gott att blanda nån juice med champagne?
Hej
Eftersom Asti Cinzano är söt så ska man inte blanda med för mkt söta drycker. Tips bara!
apelsinjuice ..men jag skulle undvika det då det klassas som en "finlandsfärja -drink"
persikojuice då?
gå till din ICA affär och införskaffa någon typ av sprit extrakt och blanda i ..
Det lät bra! tak för tipset!
sen är det bara att testa sig fram..
Hallon i botten av glaset å fylla upp med champagne e gott!
www.cocktailguiden.com/index.php%D6K&sokmetod=drinkar&atthitta=champagne
Här e massa både svåra och enklare
Lite konjak,champagne och lite angostura bitter är väldigt gott!
(vill bara poängtera att Asti är inte champagne utan mousserande vin
)