• fuckingposers

Kan man bleka håret när man ammar?

Har läst runt på massa olika ställen om vissa som avråder att bleka håret när man ammar medans vissa säger att det är okej..

Har du ammat och blekt håret? Behöver svar så fort som möjligt, skulle fixa det ikväll men nu vet jag inte ifall jag vågar

• Svar på tråden Kan man bleka håret när man ammar?
  • LinnaLi

Jag har gjort det, ja inte medan jag verkligen sitter och ammar men ;P Skulle behöva göra det ikväll jag med, men jag orkar inte =)

...för evigt, för alltid...
  • fuckingposers

haha nej det förstår jag ju Hmm okej, och det hände inget med varken håret eller bebis? Åhh vet inte hur jag ska gööööra nu...

• MrsKnapa

Ja bleker mitt varannan var 3;mån ;) håret kan ju ha lite svårare att ta åt sig pga hormoner o så blir de oftast väldigt torrt när man ammar.. Jag går till frisör så ja vet att de blir som jag vill :) me bebis är de absolut ingen fara ;)

• vittra

Det klart att man kan, varför skulle man inte kunna det?

• vittra
    Smilly skrev 2011-10-08 21:08:53 följande:
    Färga under grav då?
    Ja varför skulle man inte kunna det?
  • Cornellia
    vittra skrev 2011-10-08 21:23:10 följande:
    Ja varför skulle man inte kunna det?
    För att kemikalierna går in i kroppen?

Det finns ingen forskning på området, så det finns inga rapporter som visar att det är farligt för fostret, men det finns inte heller någon forskning som visar på att det är ofarligt.
  • vittra
    Cornellia skrev 2011-10-08 21:26:38 följande:
    För att kemikalierna går in i kroppen?

Det finns ingen forskning på området, så det finns inga rapporter som visar att det är farligt för fostret, men det finns inte heller någon forskning som visar på att det är ofarligt.
    Ja men det gör allt. Även schampo, kosmetika, hudvårdsprudukter, även sådant vi andas och allt annat som vi finner naturligt i vardagen. Det var ett himla ståhej i massmedia för massvis med år sedan om hur farligt det var med hårfärg, men det blev liksom inget mer av det. Det är knappast farligare än allt annat vi dagligen utsätter oss själva för.
  • Cornellia
    vittra skrev 2011-10-08 22:07:42 följande:
    Ja men det gör allt. Även schampo, kosmetika, hudvårdsprudukter, även sådant vi andas och allt annat som vi finner naturligt i vardagen. Det var ett himla ståhej i massmedia för massvis med år sedan om hur farligt det var med hårfärg, men det blev liksom inget mer av det. Det är knappast farligare än allt annat vi dagligen utsätter oss själva för.
    *rycker på axlarna*

Din åsikt, jag tycker dock att det är en helt relevant fråga och inte så dum som du får den att låta i ditt första inlägg.  Själv försöker undvika kemikalier, speciellt när jag var gravid.

Undvek kosmetika, hudvårdsprodukter, tabletter, teflon, plastmatlådor, plastade papper (tex papptalrikar och sånt) tvättade alla textiler innan jag använder dem osv osv.

Bara för att man inte kan undvika allt, så kan man göra det man kan och undvika mycket. Jag är av den fasta övertygelsen att kemikalier inte alls är bra, speciellt inte för foster och småbarn.
Svar på tråden Kan man bleka håret när man ammar?