• Anonym (AJ!)

Blåsor i munnen, vad göra för att bli av med dem?

Jag får blåsor inne i munnen hela tiden, de svider som fan så fort man kommer åt dem. Finns det något knep för att bli av med dem?

• Svar på tråden Blåsor i munnen, vad göra för att bli av med dem?
  • Anonym

på apoteket finns det klorhexidin prova att gurgla med det.

(ikväll ta rent brännvin) sen om du får det ofta gå till doktorn. 

• Anonym

jag brukar få afte i munnen, gör skitont. det enda som hjälper är att skölja med listerin så fort de dyker upp och göra det flera gånger om dagen.

• Anonym (Smärtfri)

Börja borsta tänderna med tandkrämen Zendium (finns på apoteket). Om man sköljer munnen med tandkrämen i samband med att man borstar tänderna så klarar man sig från de flesta blåsor. Jag är så oerhört tacksam över denna tandkräm! Om man ändå får en blåsa så kan man ta lite Zendium på den så brukar det inte bli så allvarligt utbrott. Hade blåsor och smärta nästan hela tiden innan jag började borsta/skölja med Zendium.

• Husis

Gurgla med vichyvatten, det ska få dem att läka ut fortare.

• Anonym (afte)

jag får också aftesår ibland. Finns receptfria krämer på apoteket som lindrar smärtan och påskyndar läkandet.

• Anonym
    Anonym (afte) skrev 2011-10-08 22:43:10 följande:
    jag får också aftesår ibland. Finns receptfria krämer på apoteket som lindrar smärtan och påskyndar läkandet.
    de funkar inte på mig.
    Anonym (Smärtfri) skrev 2011-10-08 22:42:11 följande:
    Börja borsta tänderna med tandkrämen Zendium (finns på apoteket). Om man sköljer munnen med tandkrämen i samband med att man borstar tänderna så klarar man sig från de flesta blåsor. Jag är så oerhört tacksam över denna tandkräm! Om man ändå får en blåsa så kan man ta lite Zendium på den så brukar det inte bli så allvarligt utbrott. Hade blåsor och smärta nästan hela tiden innan jag började borsta/skölja med Zendium.
    använder alltid zendium men får ändå blåsor. det enda som funkar på MIG är som sagt listerin.
  • Anonym

zendium innehåller zink vilket är bra för sår.  I annat fall används det runt sårkanter inom sjukvården, jag kan gissa att det hjälper till i munnen.

Svar på tråden Blåsor i munnen, vad göra för att bli av med dem?