• Annaliz

Doppresent?

Hej! Jag behöver förslag på doppresent till en flicka.

Står still !!!!

• Svar på tråden Doppresent?
  • Gryntroll

Namnpall! Det fick vår dotter och den har varit och är väldigt poppis. I början bara att bita och utforska bitarna , för att sedan vara skoj att sitta på... Nu, när dottern är två, leker hon med pusslet, tar med sig pallen för att ex nå upp osv. Kanonpresent som vi själva har gett som doppresent nu

• brunöga 72

En rejäl fin sagobok från bokhandeln där ni inuti pärmen har skrivit en fin lyckönskning.
    Användbart och något alla barn uppskattar när de blivit lite större! Glad

• FridaKarin
    brunöga 72 skrev 2011-10-08 21:24:40 följande:

En rejäl fin sagobok från bokhandeln där ni inuti pärmen har skrivit en fin lyckönskning.
    Användbart och något alla barn uppskattar när de blivit lite större! Glad

Jag brukar skriva : Följ dina drömmar så går du aldrig vilse
  • vildovacker1

Köpte nappar med namn från namnnappen o personlig prinsessbok från sagoborgen :) Gillar annars namnpallen, de är jättefina.

• Tida77

Kostnad? Är det en "vanlig" present eller en lite mer speciell?
    Vi köpte ett fruktträd till vårt dopbarn, men det kräver ju att de har trädgård och att det inte känns för dyrt

När våra barn döptes förra månaden fick de bland annat varsin handgjord mugg med deras namn och dopdatum på. Jättefina!

Böcker är bra också tycker jag. Elsa Beskows tripp trapp trull eller John Bauer tex...

• Annaliz

Tar emot alla förslag. Kostnaden är jag inte så brydd i om jag hittar rätt present :)

• Tida77

Finns på nätet, minns inte var, filtar mm som man kan få brodyr på. Man kan ju brodera in barnets namn eller ett visdomsord.

Min barn fick även mässingsljusstakar och förgylld skyddsängel från skultuna (vill inte ens veta vad de kostade, men de är väldigt fina och kan ju användas hela livet) En flaggstång med namn och födelsedata ingraverat. Dopsked.

Smycken är svårt tycker jag. Barnen fick halsband med änglar på. Men nu är barnen lite för små och senare i livet är smyckena nog lite för barnsliga... Båda barnen fick dock halsband med hjärta på i guld och det funkar ju hela livet. Lilla tjejen har inte fått ha sitt ännu men stora har det jämt. Blivit lite tuggmärken, men det gör det ju bara lite charmigt

Eller varför inte en leksak? Stor-tjejen fick en stor dumper, mycket uppskattad! Ett träd i regnskogen/afrika?

Svar på tråden Doppresent?