ollebulle86 skrev 2011-10-09 14:29:38 följande:
Behöver man ha smeknamn?
Jag tänker lite att jag inte vill ge namn som blir uppenbara ökennamn.
Men som du säger, en smaksak

Alla gillar såklart inte alla namn.
Frontline skrev 2011-10-09 14:25:42 följande:
Haha vad fasen spelar det för roll att Carolas son heter Amadeus...
Men jag tycker det är ett helt ok namn...
Nej jag visste inte ens att hennes son hete det, gillar inte Carola
men jag är själv lite så, namn som är vanliga eller om jag känner nån med samma namn så vill jag itne ha det. Men jag känner iofs inte Carola

Nej inte alls :) Jag tänkte mer att Amadeus är ett ganska långt namn, och jag skulle nog velat ha ett kortare, "sötare" smeknamn till det. Men hittar man ett namn som man verkligen gillar så kanske man inte hittar något bra smeknamn, man överlever nog ändå ;) Och som sagt, det kommer alltid finnas folk som tycker det namn du valt är världens finaste, och de som tycker att det är världens fulaste. Sen påverkas man ju också av om man känner andra som hetat det, om man inte tyckt om dem. Men om jag kände någon som hette Amadeus som jag tyckte väldigt mycket om, då kan jag slå vad om att jag skulle börja gilla namnet. Så folk runtomkring er som inte gillar namnet, kanske ändrar sig när bebisen väl kommer :) Och gör de inte det.. vem bryr sig? Bara ni tycker om det. Och om sagt, bra att det inte kan bli uppenbara öknamn, eller att initialerna blir KUK eller något sånt ;)