• Anonym (undrande)

Kan man få bankkort trots betalningsanmärkning?

Har svårt att få ngt kort tillomed maestro trots betalningsanmärkning. Har stark ekonomi med stort sparande och bra inkomst men de flesta säger nej. ngn som säger ja?

vill byta från swedbank för de har börjat ta betalt tillför allt ju. 

• Svar på tråden Kan man få bankkort trots betalningsanmärkning?
  • Purlan

Normalt sett är det nej på ex. Nordea, men ett Visa Electron ska du kunna få. Dock kan det vara knivigt att bli kund öht med betalningsanmärkning.

• Purlan

Har du stort sparande att komma med (även med bankens ögon sett) är du så klart intressant som kund ändå om du nu inte hat en hel hög med anmärkningar..

• Lavish

Menar du ett kreditkort? För ett kontokort som man tar ut lönepengarna från bankomaten med borde du väl givetvis kunna få?

• Purlan

Nej, det får man inte. Endast kort som bara funkar på kortterminaler som är direktuppkopplade mot banken, ex Electron. Visa och MasterCard går teoretiskt sett att övertrassera. (sen vet jag inte om det är exakt så här längre då reglerna för kortterminaler ändrades vid årsskiftet)

• Anonym (undrande)

menar ett NORMALT som sagt vissa vill inte ens ge maestro vilket ungdomar får utan inkomst..

• Tjenixen

Ansök om ett visa kort från ok annars .. iofs inte ett bankkort men det är ett gratis visa kort..
    ansöker du om 500 i kredit så går det oftast igenom för folk med betalningsanmärkningar

• Anonym (Inga problem)

En god vän har skulder hos kfm, han var superorolig när det gamla bankomatkortet slutade fungera, men fick ett nytt VISA-kort utan kredit direkt när han lämnade inte kortet på Nordea. Det går att använda utomlands, betala med, beställa från internet

• Anonym (M)

Jag har betalningsanmärkningar (inga skulder kvar, bara prickarna) och jag har fått Visa kort både från Swedbank och Handelsbanken. Var inga problem alls. Sa som det var att jag har betalningsanmärkningar och jag vill inte ha någon kredit på kortet utan bara så jag har möjlighet att kunna betala på nätet och utomlands.

• Utananmärkning

Jag hade stora problem att få betal kort i Sverige.. men fick nyligen ett helt nytt Mastercard på 7 dagar. De gjorde varken kreditkoll eller större bakgrunds koll. Skickade kopia på mitt körkort och en telefonräkning sen hade jag kortet snabbt. 

Rekommenderas... kostade mig 450 kr i ansökningsavgift och hörde att fler svenskar nu får kortet utan problem.. engelskt bolag tydligen...

ltdregistration.eu  - välj debit card ... 

Svar på tråden Kan man få bankkort trots betalningsanmärkning?