• Mutter80

Vi med många barn, del 1!

Tänkte starta en tråd för oss med många barn!

Hur är vardagen?
    Hur fixar ni ekonomin?
    Tips o råd?
    Problem o annat?

Här kan vi dela med oss om allt, som hör till livet som flerbarnsföräldrar...?

Mina barn heter:
    Miranda, Linnéa, Alwin o Wilgot!!!

Och vi bor i Värnamo Småland!

Häng på vet ja!
  • Svar på tråden Vi med många barn, del 1!
  • MLH4

Hej :)

jag lever i en s k bonus familj. Jag har 2 barn på 15 år ( Julia)och 3 år (Benjamin). Därefter träffade jag min man och vi fick tvillingar som snart blir 7 månader :) De heter Tindra och Zafira.

Min man har en liten dotter sen innan.

Vi bor just nu i småland men håller på att packa för fullt för om ett par veckor flyttar vi upp till mina gamla hemtrakter i Värmland. Kämpigt och att packa med de små liven så det ska bli riktigt skönt när allt är klart.

Just nu har vi det rätt kämpigt med min 3åring och hans rätt grova temperament ... Vi kämpar för att få till en ordentlig utredning på honom men bvc tar oss inte riktig på allvar4 så vi får se vart de bär...

Ekonomin kan vara tuff att få ihop vissa månader speciellt nu när man har en flytt och julen närmar sig, fast julen brukar alltid kännas på.

Annars får vi dock ihop våra dagar rätt bra :)

• Mutter80

Hej o välkommen MLH4! Kul att du hittade hit...! Ja de e inte lätt med ekonomin. De har man många gånger fått känna på.... Ja lever ju i en familj där de älsta barnet är mitt o de tre övriga med min nuvarande sambo... Bor lite trångt just nu men letar större boende.. Jobbar som timvikarie på ett äldreboende o ska snart börja jobba på 2 nya ställen, gruppbostäder för handikappade.... Ska bli otroligt spännande o testa att jobba med handikappade oxå.. Idag e nog den normalaste familjen en familj med mina, dina o våra barn....

• MLH4

Tack :)
    Nej vissa månader känns mer än andra, men det är väl så som med allt annat i livet, man gör det bästa av det man har.

Vi har haft samma dilemma med boendet, 5:or kan vara svåra att få tag på. Så nu får barnen dela rum. i o m vår flytt så kommer äntligen tvillingarna att få ett eget rum med, ska bli skönt :D

Aha så spännande, själv ska jag vara mammaledig fram tills augusti med de små, sen får vi se vart det bär är utbildad journalist. Inriktad på musik, kultur men det innebär mycket tid på resande fot vilket känns rätt jobbigt när man har småbarn. Jag vill kunna vara där, varje dag. Så det blir att söka sig vidare sen.

Oja nog är det så alltid :) både på gott och ont!

• 7 michelingodingar

Hej!

Vi har 7 barn, Fredrik 15 år, Alexandra 12år, Filippa 11 år, Albert 5 år, Freya 4 år, Alwin 3 år och Agathon 1,5 år
    Jag och maken har hängt ihop i 16 år och jag är 33 år och han 34 år, bor i ettlitet samhälle i småland

just nu pluggar jag Administration i vården men är uska i botten och har fast jobb inom hemtjänsten och  dit vill jag inte tillbaka!! maken jobbar som service och robottekniker.

Bor i ett hus på 5 rum och kök fast ett rum har vi delat av så 6 rum o kök kan man väl säga då

Ekonomi ja det kan vara tufft emellanåt men just nu ser det ljusare ut för vår del iaf!!

Har alla 4 pojkarna med lite olika problematiker, äldsta har i botten en lindrig form av damp som nu ändrats till svår adhd och medicineras kraftigt, 5 åringen är född med ettunderutvecklat öga (mikrooftalmus) vilket innebär att han är helt blind där och kraftigt nedsatt syn på det andra ögat, 3 åringen har trekantigt huvud och det har utretts flera ggr men inget dom gör något åt nu, Han har dessutom barnmigrän, 1,5 åringen har haft problem med för korta nackmuskler så han har fått gå på barnhabiliteringen för o träna upp detta sen 4 mån ålder dessutom är han muskelsvag och har överrörliga leder.

Men vad vore livet utan allt detta skittråkigt skulle jag tro

• Mutter80

Hej barbamammans familj! Låter jobbigt med barnens problematik... Själv har ja en son, Alwin med noonan syndrom, googla gärna på de. Min äldsta dotter Miranda har en lindrig form av ADHA o medicineras för de. Dottern Linnea lider av nattskräck o vakna panikslagen nästan varje natt. Min minsting ska opereras nu den 26 oktober för att få ner ena testikeln ner dit den ska vara o detta oroar jag mig för, speciellt vid nedsövningen. Vart bor ni någonstans då barbamammans familj?

• Mutter80

MLH4: Vilken rolig utbildning du har, måste va kul att jobba som journalist.....

• 7 michelingodingar

hej mammut! vad är ADHA? det komer säkert gå jättebra vid operationen, vår 5 åring har hypospadi(urinröret mynnar på undersidan av snoppen) och hans testiklar ville inte heller komma ner riktigt så det var tal om operation men till slut så ramla den på plats iaf så vi slapp göra ett ingrepp. men visst är man orolig när ingrepp ska göras!!

vi bor i ett litet samhälle i kalmar län Målilla heter det, hade faktiskt vägarna förbi värnamo i söndags när vi var till ullared

• MLH4
     Måste säga att jag är impad Barbamamma :) min äldsta har Autism och jag vet hur kämpigt det kan vara med bara en med särskilda behov så hur ni har det kan jag bara ana

Mammut, ja jag har stormtrivts på mitt jobb :) hoppas jag kan hitta något liknande där jag minte behöver resa lika mycket som innan...
  • Baby Doll

Hej!

Jag har fyra barn, alla fick jag under två år.

Nu är dem snart 3½, 2 ½, och tvillingarna är 1 ½.
    Jag är hemma mamma/fru, och idag började min 3 ½ sin första dag på dagis.
    Följs oss och våran vardag på min blogg:

www.mybabydolls.blogg.se

Kom gärna med en hälsning, osv.
    Välkomna!

4 barn på 2 år, kom och kika in hos oss!
Svar på tråden Vi med många barn, del 1!