• maza

Finns det nått som tar bort hungerskänslor?

Mitt problem är att jag är hungrig. Typ jämt, och äter därefter och går upp i vikt därefter. Finns det något förutom Amfetamin som tar bort hungerskänslorna??? 

• Svar på tråden Finns det nått som tar bort hungerskänslor?
  • puss

ät ordentligt. typ fibrer å sånt.

Ät min sidfot
  • flora1

Fibrer och mycket vatten som många underskattar

• Embla

Som puss föreslår, eller drick vatten i stället för att äta. Håll dig sysselsatt, har du saker för händerna är det lättare att skjuta undan hungern eller helt glömma bort den.

Är du säker på att du är hungrig och inte sugen? En del människor har svårt att särskilja de två känslorna.

Annars får du helt enkelt stålsätta dig och äta mindre. Du får tänka att du inte behöver mer mat än det du redan ätit. Vet du med intellektet att du faktiskt fått i dig det du behöver är det lättare att stå emot hungern.

• maza

Ska testa fiber. Sambon påstår dock att han blir hungrig av havregrynsgröt då det är mycket fibrer som sätter igång ämnesomsättningen, ja vet inte om det stämmer...

hört att citron vatten på morgonen ska funka, drar ihop magsäcken.

mer tips tack!!! Skäms

• Majsan70

Regelbundna ordentliga måltider samt flera mellanmål tar bort hungern. Det tar oxå bort sötsug o annat.
    Ordentligt vattenintag samt att man aktiverar sig så man inte sitter sysslolös o blir hungrig bara för att.

• Linda1976

Fibrer? Nej nej...

Ägg, protein, bra fett, långsamma carbs om du äter det.. Det är grejen. 

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • MariaElionora

Stå ut i tre dagar av hungerkänslor sen försvinner hungern

• mamman i skogen
    maza skrev 2011-10-09 19:57:16 följande:
    Ska testa fiber. Sambon påstår dock att han blir hungrig av havregrynsgröt då det är mycket fibrer som sätter igång ämnesomsättningen, ja vet inte om det stämmer...

hört att citron vatten på morgonen ska funka, drar ihop magsäcken.

mer tips tack!!! Skäms

Det handlar om tåligheten jag tillhör de som triggas igång av kolhydrater all som blir socker i kroppen skapar hunger och sug. En tallrik havregrynsgröt på morgonen gör mig vrålhungrig efter en knapp timme och vid lunch skulle jag kunna döda för mat. Fibrer kan inte våra tarmar bryta ner och gör att många får en orolig mage tarmarna får jobba på högvarv.  

Jag äter LCHF har ett stabilt blodsocker inget sug och äter två mål mat per dag plus eventuellt ngt litet mellanmål detta är för mig en högst fungerande lösning mao kapar jag bort allt som höjer blodsockret och skapar hunger. Har genomLCHF ätit mig frisk och normalviktig. LCHF tog mig hela vägen efter att ha varit hungrig på GI en lång period.

Jag hatar dina åsikter men jag är beredd att gå i döden för din rätt att utrycka dem/Voltaire.
Svar på tråden Finns det nått som tar bort hungerskänslor?