• MissMary

Ivf i göteborg

Hej!

Vi har gjort en fertilitetsutredning på en privatklinik (göteborgs kvinnoklinik) och fått beskedet att vi behöver göra ivf om vi vill ha barn. Men eftersom det kostar en del funderar vi på om vi ska göra tre gratisfösök på sahlgrenska först. Någon som gjort det? Och vill berätta lite?

Det jag undrar mest är hur vi ska gå vidare nu isåfall. Vart ringer man? Direkt till den avdelningen på sahlgrenska? Eller behöver man nån remiss? Vart får man den isåfall? Behöver vi göra en ny utredning? Har ju nyligen gjort en och vet vad som är felet. Hur lång väntetid är det?

Kanske dumma frågor men jag är så förvirrad och känner mig hopplöst ensam½ Men vi ska nog klara detta tillsammans hoppas jag. Hoppas att nån där ute vill hjälpa mig:)

• Svar på tråden Ivf i göteborg
  • Blomman1

Hej!

Jag och min sambo går på sahlgrenska. Jag tycker absolut ni ska vända er dit först innan ni batalar en masa pengar för att gå privat. Dom är jättebra på sahlgrenska. Det är ju vårdgaranti på 3 månader efter skickad remiss så längre behöver ni i alla fall inte vänta.
    Jag tror nog att de som gjort utredningen kan skicka remissen till sahlgrenska, eller?
    Annars kan du ju vända dig till lanstinget? Vi  gjorde vår fertilitetsutredning på en privat mottagning som är ansluten till landstinget. De skickade en remiss till sahlrenska. Vi blev kallade efter 2 månader.

Du kan ju börja med att ringa till de där du gjorde utredningen först o fråga om de kan skicka en remiss annars kan du ju vända dig till landstingets gyn för en utredning? Men du kanske kan ringa till reproduktionsmedecin på sahlgrenska o förklara läget o berätta att ni gjort utredning o så?

Vi ska nu snart göra vår tredje insättning. Men förrtfarande på vårt första försök eftersom frysförsöken (FET) ingår.

Lycka till !  {#emotions_dlg.flower}

• MissMary

Tack för ditt svar :) Jag ska ringa kliniken imon och fråga om de kan skicka en remiss. Ganska själklart egentligen. Antar att jag är lite förvirrade efter det här beskedet. Kan inte tänka på nåt annat...

Lycka till med insättningen :) Tala gärna om hur det går. Eller rom du vill berätta lite mer om behandlingen hittills.

Kram

• Blomman1
    MissMary skrev 2011-10-11 21:05:26 följande:
    Tack för ditt svar :) Jag ska ringa kliniken imon och fråga om de kan skicka en remiss. Ganska själklart egentligen. Antar att jag är lite förvirrade efter det här beskedet. Kan inte tänka på nåt annat...

Lycka till med insättningen :) Tala gärna om hur det går. Eller rom du vill berätta lite mer om behandlingen hittills.

Kram
    Vad bra, hoppas att det löser sig och att du har fått remissen skickad nu! Har du fått något svar?

Insättningen gick bra för mig, gjorde ett frysförsök (min tredje insättning) ocg den hade alla fyra celler kvar efter upptining och såg bra ut. Nu är det bara att ruva och hoppas för fulla muggar på tedje gången gillt...

Läs gärna på min blogg där står det mkt om behandlingen. Kram
  • Emma Lind

Blomman1 har ni fått tillökning eller hur har det gått? Jag och sambo är kallade till sahlgrenska i mitten av november för utredning. Ska läsa din blogg efter råd.

• FruAnka
    Blomman1 skrev 2011-10-09 21:53:09 följande:
    Hej!

Jag och min sambo går på sahlgrenska. Jag tycker absolut ni ska vända er dit först innan ni batalar en masa pengar för att gå privat. Dom är jättebra på sahlgrenska. Det är ju vårdgaranti på 3 månader efter skickad remiss så längre behöver ni i alla fall inte vänta.
    Jag tror nog att de som gjort utredningen kan skicka remissen till sahlgrenska, eller?
    Annars kan du ju vända dig till lanstinget? Vi  gjorde vår fertilitetsutredning på en privat mottagning som är ansluten till landstinget. De skickade en remiss till sahlrenska. Vi blev kallade efter 2 månader.

Du kan ju börja med att ringa till de där du gjorde utredningen först o fråga om de kan skicka en remiss annars kan du ju vända dig till landstingets gyn för en utredning? Men du kanske kan ringa till reproduktionsmedecin på sahlgrenska o förklara läget o berätta att ni gjort utredning o så?

Vi ska nu snart göra vår tredje insättning. Men förrtfarande på vårt första försök eftersom frysförsöken (FET) ingår.

Lycka till !  {#emotions_dlg.flower}
    Hej
    jag och min man väntar på remiss för planering av IVF på salgrenska. blir väldigt intresserad när du skriver att ni fortfarande är på första försöker för FET ingår. Hade jag ingen aning om. Så försöken gäller med hormonstimulering då? Är inte helt på det klara med alla förkortningar osv än
Svar på tråden Ivf i göteborg