Pyjamas på bäbis?
Vad ska ni låta era spädbarn sova i? Sover de i samma kläder som de har annars, typ body och byxor, eller ska man skaffa nåt pyjamasliknande?
Vad ska ni låta era spädbarn sova i? Sover de i samma kläder som de har annars, typ body och byxor, eller ska man skaffa nåt pyjamasliknande?
Med mina andra barn så har jag haft pyjamas på dem på nätterna, fått i en "rutin" på kvällen att pyjamas åker på och sen är allt liksom tyst och lugnt....så jag gör nog så denna gången också
Men det är faktiskt upp till var och en...
jag hade en heldress pyjamas med fötter på när Emil var liten. det var skönt för han slapp glipan som kan bli i en delad pyjamas och slapp bli kall om tossorna!
Jag har alltid haft pyjamas på mina. Bra rutin inför natten. Dock så kör vi med jamisar utan fötter eftersom vår dotter får hysteriska anfall om hennes fötter är varma o instängda. Hittade en ursöt pyjamas på lindex nu med korta ben. Härligt inför sommarvärmen.
Vi hade först en pyjamas med fötter på från Lindex. Men min son fastnade liksom med fötterna halvvägs i byxbenen när han sparkade eftersom benen var vida, så han kunde inte röra sig. Vi köpte då en sovpåse, dvs pyjamas som knyts nedtill, utan ben. Den sover han jättebra i. Någon gång får han också sova i en mjuk body och mjuka byxor, problemet är dock att eventuella strumpor kan trilla av om man inte låter dem sitta utanpå byxbenen.
Tack för svaren, jag ska nog gå ut och kika lite och se om jag kan hitta nåt gulligt pyjamasplagg
Verkar ju smart att vänja dem vid att det är läggdags genom at byta till pyjamas!
Vanna: vart köpte du sovpåsen? Har kollat runt efter sådanna men inte hittat någonstans. Funderat på att sy själv men då jag inte är någon expert med symaskinen föredrar jag att köpa.
Det finns sovpåsar på Minimundus.se i ekologisk bomull!
pyamas blir det nog.. lika bra att lära dem rutiner från början!!!
fick ett tips dock av min svägerska att ha dragkedja på pyamasen för att på natten har man noll koll och knappar kan vara svåra att få rätt på fast man är vaken och så....
dragkedja skapar nog ett agroutb. mindre =0)