• HejAlice

Har du känt gravtecken innan utebliven mens??

Hej alla!! Jag blir snart tokig av att vänta på att kunna ta ett gravtest! Ska ha mens runt den 11-12 okt. Jag har läst att de finns kvinnor som känner av tecken innan de gjort ett test, finns det nån här som gjort det? Jag slåss mellan hopp och förtvivlan med ev. Tecken hela tiden; har ont i rygg och nacke, men det kan bero på mitt jobb som förskollärare, jag är kissinödig ofta och har flytningar. Pga detta tror jag att jag kanske faktiskt är gravid, men så har jag kollat på 100 olika nätsidor och börjat tvivla. Enligt nån sida skulle min ägglossning vara senare än jag trott och då blir det antagligen ingen bäbis! Så jag tänkte höra om det är nån som faktiskt känt nått innan utebliven mens??? Tack så länge :)

• Svar på tråden Har du känt gravtecken innan utebliven mens??
  • MattiasFru

Känt något innan mens har jag gjort tusen gånger, men gravid har jag inte varit men jag håller tummarna för dig!

• Blåbär85

Hej! Första gången jag blev gravid viste jag direkt! Bröstvårtorna ömmade ordentligt och ett fruktansvärt illamående innan mensen som aldrig kom. (då var jag 20) Nu har jag precis plussat (är 26) och mensen drog över tre dagar innan jag gjorde testet. Hade inga sympthom alls och var säker på att mensen var påväg då jag hade "mensverk", som visade sig vara en växande livmoder. Håll på testet fram tills mens tycker jag. Det blir bara dyrt och du blir besviken oavsett om testet inte visar positivt. Vet att det är en olidlig väntan men försök att slappna av och fokusera på något annat. Lycka till!

• Mariaaa

Jag hade grav. tecken veckan innan min mens i över 1 år.
    Men just den gången då jag blev gravid så hade jag inga som helst tecken.
    Bara magont. Kände även när ägget fastnade i livmodern. Konstig känsla.

• HejAlice

Tack för era svar! Ja, jag tänkte vänta med att göra test till nästa helg om mensen inte kommit då. Men det verkar ju som att var och en kan uppleva helt olika så jag kan ju fortsätta hoppas iallafall :)

• mismoa

Jag har bim samma dag som du! Har också läst in och tolkat symptom. Gjorde ett test imorse som var negativt, no doubt about it! ;) Så jag har gett upp.. Förväntar mih mens! 
    Ska bli spännande å se hur det går för dig!
    Vilket försök är ni på? 

• Liel

Jag har också bim 11-12 okt. Har inte testat än då jag har lite mensvärk, men det kan ju även vara en växande livmoder förhoppningsvis. Inga andra tecken. Jo...hade ont i ryggslutet igår så min sambo fick massera mig, men det kan ju också vara pga mensen...

• HejAlice

Vad spännande!! Hoppas bara du tog testet för tidigt Mismoa! :) hoppas det går det bra för dig också liel! Vi har haft lite problem med sex sen januari då vi ville börja försöka så nu är det första som faktiskt kan gå :) ni då?

• mismoa

Också försök nr1! Nja, jag har liksom en inneboende känsla som säger unpregnant!;) Men hoppet finns ändå! 
    Hur gamla är ni?  

• LillaLivetIMagen

Har kännt av graviditetstecken i en vecka men fått negativt på stickan. Först idag har jag tagit två test och båda visar positivt :) 
    Jag kände molvärk i livmoder/äggstockar (ganska ont emellanåt, har fortfarande), otroligt trött, kissar oftare, ömma bröst, ådror på brösten,.... 

Svar på tråden Har du känt gravtecken innan utebliven mens??