• Myspys77

Blue Village eller Sunwing resort Alcudia?

Hej! Planerar resa till Mallorca Alcudia september 2012. Nu till vårat "problem", kan inte bestämma oss för vilket hotell vi ska välja! Velar mellan Sunwing resort & Spa och Blue village Alcudia Pins. Vi kommer resa två familjer med barn mellan 3-6 år. Båda hoteller verkar bra och kostar ungefär lika mycket. Vi tänker ha All Inclusive.

Tycker Fritidsresor verkar ha bättre barnaktiviter medan Ving verkar ha bättre mat, i alla fall mer som ingår i AI. Är det någon som varit på dessa hotell och kan dela med sig av sina erfarenheter? När det gäller Sunwing vs Blue Village i allmänhet, vilket är bättre? Förstår att det är olika från hotell till hotell men det verkar ju vara rätt likanade koncept.

Jag tror nog att vi blir nöjda med båda men eftersom det kostar mycket pengar och vi reser väldigt sällan så vill vi få det allra bästa alternativet!

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Blue Village eller Sunwing resort Alcudia?
  • mammiz77

Vill bara tipsa om ett hotell som heter Viva Tropic i Alcudia (ving).
    Vi har bott där två gånger, senast nu i september-11. Tycker att det är ett superbra hotell för oss barnfamiljer!

• Jagsjälv

Vi hade med de hotellen när vi valde... Om du bara har de två att välja på skulle jag ha tagit Blue village. Ser trevligare ut. Fast det är bara vad jag tycker. Har ingen som helst erfarenhet av dem. Min son har varit på ett annat Blue Village och varit med i Bamseklubben. Han älskade det! Massor av roliga aktiviteter.

Vi valde istället Ett Sun garden, Sea Club. Kändes lite mer prisvärt än de två du tittar på. Där finns Lollo & Bernie, så det ska bli kul att jämföra aktiviteterna lite med Bamse.

Kanske inte mkt till hjälp, men...

• Myspys77

Tack för era svar och synunkter!

Viva Tropic och även Viva Bahia ser fina ut tycker jag. Men deras barnklubb Bufos är från fyra år och vi kommer att ha tre 3-åringar med och då får väl inte de vara med där? Hur gamla barn har du mammiz77?

Sea Club verkar ju prisvärt. Blir ibland lite lurad på Vings sida, det pris de visar på första sidan är ju inte alltid det billigaste, det står där 27000 men när jag klickar in där så finns det billigare alternativ, typ 19000! Men vi var sugna på all inklusive och det hade de inte. fast ibland undrar jag om det är värt pengarna med All inclusive, hur mycket kan man hinna äta egentligen?

Det lutar nog mot Blue villga Alcudia Pins. Har haft det som favorit och väljer vi något annat finns det en risk att man undrar om inte det skulle ha varit bättre. Alcudia Pins fick bättre betyg på Tripadvisor också.

• mammiz77

Viva Tropic har all inclusive, vi har dock ej provat detta då vi gillar att prova olika restauranger och även laga lite mat själva i lägenheten. Våra barn är 6, 7 och 9. Förra gången då vi bodde på Viva Tropic var dom 3, 4 och 6 och då fick vår 3 åring inte var med i klubben.
    Håller med om att man blir lite lurad av priserna, inte det billigaste som kommer upp.
    Hoppas ni hittar en resa som passar er bra!

• Camilla D

Vi har inte bott på dessa hotellen, men har flera gånger varit på Sunwing resort hotell och dom är helt underbara! Stora, otroligt fräscha rum, barnen älskar Lollo och Bearnie, det är bra barnunderhållning på kvällarna, aktivteter i mini land (finns annat för större barn med) jättebra mat! Toppen helt enkelt! Nu har jag svårt att boka rosor om jag inte får Sunwing resort
    I mars åker vi till Sunwing resort Kamala beach, Thailand, med våra 4 barn (11. 9, 5 och 1½ år) som de längtar!

• Myspys77

Nu har vi bokat! Det blev Sunwing resort. Det var två anledningar som vägde över; ett var att jag hittade flera väldigt dåliga omdömen från från folk som bott på Blue Village Alcudia Pins nu i sommar, verkligen jättedåliga som skrämde mig. Sen så kunde inte Fritidsresor garantera glutenfri mat vilket Ving kan (min man är glutenintolerant). Fick ett rätt drygt svar från Fritidsresor när jag undrade om det, Ving skriver tom på deras sida att de kan fixa specialkost såsom glutenfritt bröd till frukost bara man mailar hotellet en vecka innan. Skönt att vi bestämt oss nu och bokat! Då har man nästan ett år kvar att längta!

Svar på tråden Blue Village eller Sunwing resort Alcudia?