Hur vanligt är det att man dör av en tandinfektion?
Är livrädd för detta, men hur vanligt är det? Att det går ner till hjärtat? Att man dör? Går det fort eller tar det ett par timmar? Jag är livrädd och väldigt hypokondrisk.
Är livrädd för detta, men hur vanligt är det? Att det går ner till hjärtat? Att man dör? Går det fort eller tar det ett par timmar? Jag är livrädd och väldigt hypokondrisk.
Inte så särskilt vanligt skulle jag tro. Jag har haft infektioner i tandköttet ett flertal gånger och är inte död än. : D
Går du till tandläkaren varje år så behöver du inte oroa dig.
Nej, jag läser ju överallt att tandinfektioner måste man ta på allvar fort osv. Men undrar hur vanligt det är egentligen, och om man har några timmar på sig eller det går fort.
Endokardit - rätt ovanligt att det drabbar hjärtfriska personer. Det är f ö en sjukdom med ett långsamt förlopp. Man kan ha det flera månader innan man reagerar (om man är den typen av människa som förnekar att man är sjuk) - första symtom är lågvirulent feber - det gör att den är svårupptäckt. Den är 100% dödlig utan behandling, men - som nämnts - det är oftast personer med någon typ av defekt på hjärtat som drabbas. Ah - alternativt sprutnarkomaner - de får det i högra delen av hjärtat och anledningen till att de drabbas är förstås orena sprutor.
Jag tycker inte att du ska vara orolig för en tandinfektion. Det är troligare att du dör i en trafikolycka krasst sett.
Jag har infekterat tandkött, kan jag få blodförgiftning av det om det är var under tandköttet? Jag ska ringa tandläkaren imorgon, är mest nojjig just nu och behöver fakta. Hittar inte så mycket på nätet.
hmm...jag hade en jätteinfektion när jag var liten. i minst 3 månader. det gjorde satans ont och det blev en skitstor bula, som att jag hade en halstablett i munnen.. jag dog inte.
sen hade jag en inflammation i tandköttet men jag fick fixa det med såt där munskölj.
jag har en infödd extra AV-knuta på hjärtat (typ en defekt som gör att man får hjärtklappning). jag överlevde ändå =D.
Har slarvat lite med att gå till tandläkaren varje år så ska ta tag i det nu. Men då vet jag att jag inte dör på en timma om det sprider sig så att säga. Så jag hinner uppsöka läkare.
Jag kanske låter hur löjlig som helst, men jag har haft panik hela helgen pga detta.
Oj! Jag gick med en jätteinfektion runt en visdomstand i flera månader. Kunde inte öppna munnen för att det var så svullet, mycket besvärligt att äta. Det gick dock över av sig själv. Kom visserligen tillbaka något år senare, men sedan dess har det varit försvunnet för gott. Hade inte en aning om att det kunde vara farligt.
Små infektioner i tandköttet har man ju titt som tätt, men det brukar ju gå över om man borstar lite försiktigt.
Ska till tandläkaren i eftermiddag, fick tid redan idag vilket ju är bra. Men när de spolar rent tandköttet, måste man ta bedövning då? Helst vill jag slippa då jag tycker det är obehagligt. Brukar laga tänder utan bedövning och liknande, det kanske funkar även här?
Behövde aldrig spola rent, hon sa det inte var så farligt inflammerat trots allt. Är en visdomstand som är på väg upp sa hon för hon röntgade och tittade så det är ju därför det kan bli lite inflammerat eller göra ont Är så glad jag slapp rengöra under tandköttet.