oroar mig hela tiden, snälla hjälp!!!
Har en fråga som är väldigt känslig för mig och som ständligt skapar oro och ångest i mitt liv. Det är så att jag ofta funderar på om mina barn har olika diagnoser. (Arbetar med funktionshinder, så jag är nog lite arbetsskadad) Det här har gjort att jag nästan går och letar efter tecken på att barnen är annorlunda på något sätt. Nu senast handlar det om 1,5-åringen som verkar tro att levande barn är dockor. Hon pekade på en kompis bebis som satt i vagnen och sa docka. Sedan när jag visade henne bilder på sig själv i mobilen så pekade hon på bilden och sa docka. Jag har hört att detta kan vara ett varningstecken eftersom ett barn med autism/asperger kanske inte kan känna skillnad på levande bebisar och dockor. Till bilden hör att hon reagerar konstigt mot bebisar och jämnåriga barn, blir liksom arg och sur när hon ser någon. Äldre barn är hon däremot väldigt glad i.
Behöver hjälp med detta snarast, oron äter upp mig inifrån och tidvis kan jag inte tänka på annat. Längtar efter att hon ska börja på dagis så att jag får bekräftelse på hur hon fungerar /inte fungerar.