• Anonym (Chockad)

Kan inte förstå detta

Hej! är tacksam för svar. Har varit gift lite över två år. Är 48 år och min man tio år äldre.
    Snokade på Facebook och hittade en chatt som pågått ett år med en åtta år yngre
    kvinna. Han har suttit och chattat med henne när jag jobbat kvällar och helger.
    Frågat efter hennes mobilnummer på chatten. Påstår att han ringt en gång till henne.
    Jag blev fullständigt chockad då jag upptäckte detta och ringde till jobbet och
    konfronterade honom.Undrade om vi fortfarande är gifta och om han har ett
    förhållande med henne. Först svarade han ja, sedan hade han inte ett förhållande.
    Nu är jag sjukskriven sedan en vecka tillbaka och funderar hur det blir.
    Han bedyrar att han älskar mig och vill fortsätta äktenskapet. Jag äcklas över
    att han ett helt år har myglat , och detta är inte första gången det kommer
    fram bla porrsurfing.
    Han har gått med på att prata med en professionell rådgivare.
    Jag mår inte bra och har inte någon tillit. Vi har pratat mycket och jag är väldigt osäker
    på honom nu.
    Mår dåligt av att han fokuserat på denna kvinna, när jag jobbat.
    Hoppas på svar.

• Svar på tråden Kan inte förstå detta
  • Gerd parterapeuten

Hej!

Det blir ett svek för dig att din man haft kontakt med en annan kvinna på det här sättet under ganska lång tid. Svek är smärtsamt och innebär att förtroendet raseras. Det väcker mycket starka känslor att partnern gått bakom ryggen på en och ställer allt på ända när det gäller relationens framtid. Han behöver lägga alla kort på bordet och du måste ha svar på dina frågor. Därefter behövs ett reparationsarbete där tilliten skall byggas upp igen. Ärlighet är ett måste. Ni har mycket jobb att göra och jag rekommenderar samtal med utomstående. 
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Kan inte förstå detta