Bröllop utan klädkod - vad ska jag ha på mig?
Jag la denna diskussion här då jag inte vill att några inblandade ska förstå att det är jag. Då blir det relationsproblem på högsta nivå...
Jag och min sambo är bjudna på bröllop till en släkting till mig som vi inte har nära kontakt med träffat 2-3 ggr senaste 3 åren. Brudgummen ifråga har vi aldrig träffat då dem träffades förra sommaren.
Vi var länge tveksamma till om vi ville gå. Bröllopet är en fredageftermiddag och vi har en bit att köra. Men så fick sambon hem sitt schema och han är ledig den dagen så vi tänkte att vi kan ju gå för att det är kul att gå på bröllop.
Vi ska ha med vår son som då är 5 månader gammal. Behöver jag nämna för brudparet att sonen ska sitta jämte mig eller sambon?
Sen till mitt stora problem. Klädsel. Vad har man på sig på ett bröllop där det inte står någon klädkod? Jag vill inte vara fel klädd...
Egentligen finns det inte heller pengar till att köpa en fin klänning för 1000 kr. Jag håller fortfarande på att gå ner i vikt efter graviditeten så den kommer vara för stor sen...
Vår son är ett kräkbarn, kan spy ner allt i sin omgivning. Vid ett sånt tillfälle måste jag byta om helt. Vad tar man på sig då?
Jag börjar bli osäker på om jag vill tacka ja till bröllopet pga detta :(