• Anonym (fundersam)

Ont i äggstockarna, i ryggen och flytningar!! Äggstockinflammation eller vad? Hjälp tack!

Hej!

Jag har sedan 2-3 månader tillbaka fått gulagröna flytningar, luktar inte illa men är jätesega och tjocka, som när man har äl typ.
    Senaste veckorna har jag även fått ont i äggstockarna, mest i vänstra men ibland även i högra. Det gör inte ont konstant....är som en diffus värk. Gör även lite ont högre upp i magen nu, i höjd med naveln, känns lite som när man har håll. Har även ont nertill i ryggen emellanåt och har lite sjukdomskänsla, är mer trött än vanligt.
    Jag är INTE gravid!!
    Var till BM för ca 1 vecka sen, hon tog odling på svamp och nåt annat men dem proverna visade ingenting. Allt såg bra ut därnere enligt henne men hon sa att jag har mycket flytningar.
    Har googlat en massa om detta och symtomen stämmer in så bra på kronisk äggstocksinflammation men min bm menar på att har man äggstocks eller äggledarinflammation så gör en gyn undersökning jätteont då när man rör vid äggstockarna, men det gör det inte för mig.
    Jag blir galen på vad det är jag har.

Någon här som känner igen sig som har eller har haft samma problem?
    Och till er som haft äggstocksinflammation, hade ni ont när man rörde på äggstockarna?

Hoppas på svar!

• Svar på tråden Ont i äggstockarna, i ryggen och flytningar!! Äggstockinflammation eller vad? Hjälp tack!
  • mel82

Jag undrar också om jag har äggledarinflammation då jag har ont på båda sidorna, lite om vartannat och ökade flytningar. Hugger till liksom då och då, men annars känner jag mer som en molande värk. Har varit hos gyn men hon tog inga prover, sa bara att det inte verkade vara någon infektion. Jag är jätteorolig, men det känns dumt att åka och sitta på akuten i fem timmar när man inte har dödsont. Har förstått att det skall behandlas med antibiotika snabbt annars blir man steril, därför känns det inte kul att gå runt och avvakta. Så jag tänkte kankse gå till ett lättakut imorgonbitti, för där kan de väl kolla med blodprov om man har någon infektion, även om de inte är gyn.
    Tycker du skall göra nåt liknande. Har haft ont i en dryg vecka nu.

Svar på tråden Ont i äggstockarna, i ryggen och flytningar!! Äggstockinflammation eller vad? Hjälp tack!