• Anonym

Överdosera theralen

Är det farligt att ta 24 st 5mg tabletter theralen?

• Svar på tråden Överdosera theralen
  • As mamma

Ja.. åk till psykakuten istället.

• Anonym
    As mamma skrev 2011-10-10 13:33:27 följande:
    Ja.. åk till psykakuten istället.
    Detta handlar dock inte om mig personligen
    Men tack för svar
  • Anonym

ja de lät mkt. Jag fick rådet att ta 1 tablett var 4:e timme. Du lär ju vara as trött efter en sån dos :P

Åk in på akuten!. Varför överdosa theralen för?  

• As mamma

Jaha. Se till att ta den personen till psykakuten då, eller ring ambulans om det redan är för sent. Man dör ju inte av 24 x 5mg theralen men det är inte precis bra för hälsan att ta det heller. Och om det gått så långt att personen i fråga vill/har tagit en överdos, så behöver h*n akut hjälp. Nästa gång kanske det blir 100 tabletter, eller något starkare.

• Anonym

Det är ingen som har tagit något alls
    Jag ville bara ha lite info för att en vän fick det idag, han ska ta 8 stycken varje kväll för att sova bättre, han fick 24 st som ska räcka till ons natt. Han har en bakgrund med 2 överdoser.
    Det är alltså ingen dödlig dos?

• As mamma

Nej, skulle inte tro att det är dödligt, alls speciellt inte om det bara är 3 gånger den dosen han egentligen ska ta per kväll.

• maria8506

Det är inte farligt! Jag hade dos på 12 åtgången från början men var uppe på 18 till slut! Det finns även i droppar å då är minsta dosen samma som 12 5mg tabbletter!

• Anonym

Det är inte farligt.. Personen i fråga kommer att vara jävligt seg dagen efter och gå omkring som en zombie. Jag var varit på mer än en avgiftning och haft betydligt större doser Theralendroppar + andra mediciner samtidigt (benso, zoplikon bl.a). Men sök hjälp hellre om du misstänker att personen tänker överdosera, som nån skrev tidigare, nästa gång kan det ju vara farliga tabletter. Det är ju ett väldigt oroande beteende. 

• Frontline
    Anonym skrev 2011-10-10 14:00:03 följande:
    Det är ingen som har tagit något alls
    Jag ville bara ha lite info för att en vän fick det idag, han ska ta 8 stycken varje kväll för att sova bättre, han fick 24 st som ska räcka till ons natt. Han har en bakgrund med 2 överdoser.
    Det är alltså ingen dödlig dos?
    Läser man på Fass så står det ju att i början av behandlingen tar man ju 8-12 stycken åt gången 2-3 gånger dagligen...

Vanlig dos vid behandling av orostillstånd och andra symtom till följd av alkoholmissbruk eller narkomani: I början av behandlingen 40-60 mg 2-3 gånger dagligen, som efter några dagars behandling i regel kan minskas till 5-10 mg 2-3 gånger dagligen.
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym

Man ska inte överdosera.
    Jag åt Theralen i orallösning.
    Drack en halv flaska, dvs ca 20 dagars användning....jag sov 3 dygn på raken. Hamna i koma. 

• Anonym (th)
    Anonym skrev 2011-10-11 15:16:54 följande:
    Man ska inte överdosera.
    Jag åt Theralen i orallösning.
    Drack en halv flaska, dvs ca 20 dagars användning....jag sov 3 dygn på raken. Hamna i koma. 
    jag drack en hel flaska theralen med vatten och det enda som hände var att jag kände mig lite seg nästa dag.
    koma: hell no,   
  • Wielkip

När jag var ung o dum tog jag 7-10 tabletter, minns inte exakt, sov jäääävligt gött och var seg dagen efter, inget annat.

• Anonym

Läkarna väljer Theralen just för att det inte är speciellt farligt att överdosera I DE DOSER DU NÄMNER (den påverkar inte andningen som jag har förstått det). Indirekt kan det dock vara farligt på andra sätt, t ex vid bilkörning eller ett bad.

Tvekar du det minsta eller känner oro så tycker jag att du ska kontakta slutenvården!

• Anonym (Deprimerad)

Om man tar 66 tabletter då, vad händer då??

Svar på tråden Överdosera theralen