• Anonym (älgglossning?)

Olika resultat på ägglossningstesten

Någon som fått olika resultat på olika ägglossningstest? På Billiga tester-testet visade det att jag hade ägglossning men när jag gjorde ett med Clearblue så visade det att jag inte hade. 

Varför gör det så? Någon som vet?  

• Svar på tråden Olika resultat på ägglossningstesten
  • Anonym (hm)

Tog du testen med samma urin? Om inte så kan det ju vara så att dina LH-nivåer hade gått ner såpass mycket att CB-testet blev negativt om du tog det efter billiga tester-testet. Men var det bara några timmar imellan så verkar det ändå inte så troligt. Om du inte tog med samma urin, hade du hållt dig ungefär lika länge innan du tog de båda testen?

• Anonym (älgglossning?)

Tog med en timmes mellanrum så jag tänkte att det borde ju varit samma ungefär. Drack ej något mellan där heller så det borde ju inte varit utspätt heller. Så konstigt. 

• Anonym (hm)

Fast höll du dig bara en timme så var det inte så konstigt att CB blev negativt eftersom man rekommenderas att hålla sig ca 4 timmar innan man tar ett ÄL-test. Så tro på test nr ett som visade positiv ÄL skulle jag säga eller håll dig i minst 4 timmar och ta ett nytt CB digitalt (dock ej med morgonurin då LH-halten inte är som högst, bäst att testa mellan kl 10 på morgonen och kl 8 på kvällen).

Lycka till!

• Anonym

Har oxå fått olika resultat. Gjorde test av samma urin igår, testlagrets visade stegring men inte cb, samma i dag. Har haft ägglossningsflytningarna i 4 dagar nu. Vet inte riktigt vilket test jag ska lita på men de e la bara å fortsätta testa i morrn igen

• Anonym (äl)

Hur gick det för er? Jag har också fått positivit på billiga testers äl-test men cb säger negativit :( I samma urin.

Svar på tråden Olika resultat på ägglossningstesten