• tindrazz

Hur vanligt är det med ömma bröst/molvärk innan BIM?

Börjar bli tokig på alla knepiga gravidsymptom innan BIM. Måste bara ha svar känner jag!

Jag hade ÄL 29-30/8 (troligen 30/8), jag och min sambo myste lite den 29:e och börjar nu fundera på om jag är gravid. Redan efter ett par dagar så började jag känna av ömma bröst och molvärk. Smärtan i brösten har bara blivit värre och värre. De känns jätte tunga och fylliga, sen så sticker det och värker väldigt mycket i dem större delen av dagen. Har nu sett de senaste tre dagarna att ådrorna på dem syns mycket mer än tidigare och att vårtgårdarna är större.

När det kommer till molvärken så känns de som mensvärk och har gjort sedan några dagar efter ÄL. Tycker även att det spänner mycket och det känns som träningsvärk i nedre delen av magen. Har BIM 13-14/10, är det för tidigt att testa nu?

Hur känner ni andra, vad hade ni för symptom innan BIM och hur tidigt testade ni nu och fick plus?

• Svar på tråden Hur vanligt är det med ömma bröst/molvärk innan BIM?
  • mammaroll

hej, jag ska ha min mens den 20 oktober har  haft lite sex med min sambo  fast jag hade ägglossnings test och dom visade 2sreck och vi hade sex efter att strecken försvunnit, vet ej om man kan bli gravid ändå,, men jag har också lite ömma bröst sticker lite i dom, sen har jag då och då lite mensvärk i nedre delen av magen, funderar på att göra ett test på tors , hur går det för dej

• tindrazz

Vet inte hur ÄL test funkar men allt är ju möjligt Glad

Funderar på att testa imorgon men är så rädd för att bli besviken så funderar på att vänta... Tycker bara de känns så annorlunda denna gången. Får aldrig ont i brösten mer än max 2dgr innan mens, och mensvärk samma dag de är dags. Åh man vill ju så gärna få ett plus! Borde man vänta lr göra ett test? Obestämd

• litenimaj2012

Hej! Jag har precis samma symptom som dig tindrazz och AL samma datum:) Fick glad gubbe pa testen bade den 28 och 29 sa borde haft agglossning ngngang 29-30 sept. Sedan dess har jag haft omma brost, molvark och adrorna syns mkt mer. Hade aven en miniblodning (som en brunrod flytning) forra onsdagen. Min BIM ar den 16e. Fick ett missfall i slutet av juli och sedan dess har kroppen varit lite annorlunda och vagar darfor inte tro pa att symptomen ar tecken pa en liten darinne. Men hoppas sa:) Haller tummarna for oss bada! Nar har du tankt testa? Jag ska forsoka halla mig till att inte testa forran den 16e men det ar ju saaa langt dit (eller iaf kanns det sa hahaha) 

• tindrazz

Tråkigt med ditt mf Rynkar på näsan Håller tummarna för oss båda denna gången! Glad 

Tror jag testar imorgon, men har BIM 13/10 så känns som man borde vänta... Men håller med dig de är ju sååå svårt Flört Förresten har du fått ovanligt mkt flytningar? Känns som jag fått massor senaste veckan, väldigt vita och vattniga/tunnare krämkonsistens. Mycket som inte är som de ska Tungan ute

• litenimaj2012

Tack :)  Ja, test 2 dagar innan BIM borde ju inte vara fortidigt! Va spannande! Jag ska halla mig nagra dagar till da jag kommer bli saaa besviken om den visar negativt. Efter missfallet har jag typ fatt som spottings (eller smablodningar) 5 dagar innan mensen sa om det inte kommer typ onsdag/torsdag sa kanske det kan betyda ngt:)
    Jag har definitivt haft mer flytningar (typ i samma konsistens som du beskriver). Dock ar jag inte helt saker om det jag har kan bero pa ngn svamp eller ngt...De senaste manaderna har det inte riktigt varit som det brukar och efter agglossingsperioden denna gang sa fick jag bade en maaassa sadana flytningar samt typ kli:/ Sedan forsvann det och har kommit tillbaka nu!  Forsoker komma ihag hur det var nar jag blev gravid i juli men da det inte alls var planerat da och jag inte alls trodde att jag skulle vara det sa tankte jag inte alls pa symptom och sa. Det var bara som om mensen aldrig kom. Det jag kommer ihag dock ar jag jag fick omma brost precis efter AL och det forsvann inte (brukar ha ont i brosten typ 5 dagar innan mens)
    Om du bestammer dig for att testa imorrn - lycka till!! Haller tummarna:)

• litenimaj2012

Glomde att fraga en sak :)
    Har du markt av att det trycker/stralar typ ner mot ljumskarna? Jag har som ett tryck nedat sedan nagra dagar...konstigt. Plus att jag i tre dagar har haft en jattekonstig smak i munnen. Varst var det forsta dagen, nu har det gatt ner ngt men finns ando dar. Hahaha mkt att analysera:) 

• tindrazz

Testade mig idag och kunde ana ett väldigt svagt plus på CB, men ja vet inte... Litar inte riktigt på CB eftersom jag fått spökstreck förut. Provade också att testa med ett från testlagret senare men de visade tydligt negativt. Kan ju kanske bero på att man inte tog på morgonen också...

Var hos MVC för andra prover... Berättade då om mina symptom och hon trodde mycket väl att jag kunde vara gravid men hon rådde till att vänta med fler test tills nästa vecka och avvakta om mensen kommer eller inte. Fattar bara inte hur tusan man ska kunna vänta! Nästan en vecka till känns extremt långt bort haha ;)
    Barnmorskan jag pratade med sa att det är väldigt vanligt med ömma/tunga/fylliga bröst med tydligare ådror strax efter ÄL om man är gravid. Även känslan av mensvärk och stickningar, och att det drar i ljumsken var också vanligt.

Man får ju lite hopp när de säger så Glad Antar att det bara är att vänta och hoppas ett tag till innan man vet mer, än är de ju inte kört!

• mammaroll

jag har också väldigt ömma bröst, lite typ mensvärk, men jag ska ha mitt bom den 20e oktober, när kan man testa? lycka till alla tjejer!!!

• Hoppas 2012
    litenimaj2012 skrev 2011-10-10 19:42:07 följande:
    Hej! Jag har precis samma symptom som dig tindrazz och AL samma datum:) Fick glad gubbe pa testen bade den 28 och 29 sa borde haft agglossning ngngang 29-30 sept. Sedan dess har jag haft omma brost, molvark och adrorna syns mkt mer. Hade aven en miniblodning (som en brunrod flytning) forra onsdagen. Min BIM ar den 16e. Fick ett missfall i slutet av juli och sedan dess har kroppen varit lite annorlunda och vagar darfor inte tro pa att symptomen ar tecken pa en liten darinne. Men hoppas sa:) Haller tummarna for oss bada! Nar har du tankt testa? Jag ska forsoka halla mig till att inte testa forran den 16e men det ar ju saaa langt dit (eller iaf kanns det sa hahaha) 
    Jag är ledsen för ditt missfall, jag håller tummarna att det nu går bra Glad
    Jag känner igen mig så i det du skriver. Slutade med piller för 1 månad sen så vet inte exakt när kroppen vill ha ÄL, mens etc. Den 1-2/10 hade jag huggande ont  i äggstockarna, brösten och trådaktiga flytningarna. Gissade då jag hade ÄL. Idag är det dag 29 efter sista mensen men fick tipset idag på FL att räkna 14-16 från ÄL dagen (o då få min BIM) eftersom jag har oregelbundet efter piller.
    Dock så har jag haft så ont sen i lördags i nedre delen av ryggen, svanken, förändrinagr i färg på bröstvårtorna, ont i äggstockar. Även fått rosa/brun flytningar 2 ggr...
    Man hoppas men antar det är mens...
  • litenimaj2012

Tindrazz - Spannande att du trodde du sag ngt pa CB testet idag! Du ar ju fortfarande nagra dagar innan BIM sa kanske inte sa konstigt att det fortfarande ar sa svagt! Vanta en vecka tills nasta test ar ju saaa lange. Jag skulle aldrig kunna halla migGlad Men om du vantar till BIM sa borde du fa ett ngt sakrare (och starkare) testsvar! Haller mina tummar!!
    Fru 2011 - Tack for omtankenGlad Haller tummarna for att det gar bra for dig med denna gang! Later som du har liknande symptom som resten av oss....Har du gjort ngt test an?

Jag har ju inte BIM forran pa sondag, fast borde kunna testa redan pa torsdag/fredag da det da ar 14 dagar sedan AL (har lang lutealfas). Manaderna efter missfallet har jag dock fatt spottings 4-5 dagar innan (vilket jag aldrig haft innan!) sa ar jatteorolig varje gang jag gar pa toa for att de ska ha dykt upp...Har haft sjukt ont i brosten idag och igar och de ar typ knoliga...Dock hade jag precis lika ont forra manaden och da kom mensen! Jaja hoppas saaa mkt att det blir plus for oss alla!

• tindrazz

Testade idag med testlagret, iofs mitt på dagen och kanske inte hade gått mer än två timmar sen ja var på toa sist.. Hur som helst de var iaf minus på den också. Känns bara så konstigt, min mens är verkligen aldrig sen. Känner fortfarande av ilningar i brösten (fast lite mindre nu), annars är de iaf fortfarande lika stora och ömma och har fortfarande samma molvärk som innan...

Var inne på att jag skulle testa med CB igen och se om det ger ett plus igen. Just nu känner man sig bara kluven... orkar inte med att se mer minus...

Hur har de gått för er andra? Någon som har testa?

• litenimaj2012

Inget test har an! Om inte mensen kommer sa blir det test onsdag tror jag (BIM son/mand). Fortfarande sa ommar brosten en massa och har en massa synliga adror overallt...Dock har jag ju sa  alltid ityp en vecka fore mens  sa det behover inte betyda ngt. Hade grym molvark fran AL som holl pa tills for ngra dagar sedan och nu kanns det inte sa mkt alls utom ibland nar det stetar lite...mkt konstigt da det kandes sa mkt forut? Ar sjukt radd for att ga pa toa da jag inte vill se blod pa pappret (vilket har varit sa mensen startat de senaste tva manaderna...)
    Tindrazz - Tycker du ska prova med CB eller ngt annat test pa morgonen. For visst har du passerat BIM?
    Haller tummarna!!

• litenimaj2012

Tindrazz - Hur har det gatt? Har du gjort nagra mer test? Jag testade igar kvall med cb digital och fick positivt test med indikation pa 2-3v. Wihiii. Sa kul! Haller mina tummar sa att det gar vagen denna gang ocksa!

Svar på tråden Hur vanligt är det med ömma bröst/molvärk innan BIM?