• Annettiz

Orkar inte vänta!

Jag håller på att krypa ur skinnet snart och kände bara att jag behöver skriva av mig.

Vi har stått i kö för att få ägg i 1,5år. Kom på ett förstabesök 1sep. De ringde en vecka senare och sa att de hittat en donator. Men vi är par.nr2, vi får alltså bara äggen om donatorn leverarar fler än 9 ägg.

Jag har redan börjat preppas inför detta med hormoner. Allt hade varit fullkomligt fantastiskt och lyriskt om jag hade vetat att vi får  äggen på planerad dag, vilket är vecka.45. Men nu känner jag mig både ledsen och superglad omvartannat hela dagarna, just för att det kan bli så att vi får åka hem. Utan ägg inplanterade.

Jag/vi KAN vara gravida om en månad. Eller inte. Vi KAN ha fått äggen, kanske inte. Ju närmare vi komer vecka 45, desto jobbigare blir detta. Det är det enda som cirkulerar i mitt huvud och hela min kropp och min varelse vill dit NU! Vill få detta överstökat och en bebis i magen! =)

Pressen är stor!

• Svar på tråden Orkar inte vänta!
  • Annettiz

Måste bara tillägga att vi är världens lyckligaste som får chansen att få ägg och blivit godkända. Det är vi överlycka för. Mest jag som är lite hormonsting nu inför detta.

• Jenkis

Hade faktiskt ingen aning om att de preppar två par på en gång och att det ena paret (eller båda i värsta fall) har tagit homoner i "onödan".

Men när jag får svart på vitt så förstår jag ju att det är så det måste gå till. Jag vet ju att varje donator ger till två par... Ha, ha, ha. Knäpp man är som inte tänker hela vägen...  

• Annettiz
    Jenkis skrev 2011-10-10 22:53:35 följande:
    Hade faktiskt ingen aning om att de preppar två par på en gång och att det ena paret (eller båda i värsta fall) har tagit homoner i "onödan".

Men när jag får svart på vitt så förstår jag ju att det är så det måste gå till. Jag vet ju att varje donator ger till två par... Ha, ha, ha. Knäpp man är som inte tänker hela vägen...  

:) Ja de vill försäkra sig om att i alla fall ett par blir gravida vid varje äggoplock. Hellre ett par än att två par får och ingen blir gravid. Jag köper hela den idén, men mina nerver håller på att krypa ur min kropp, jag vill så gärna veta om vi får eller ej, hade varit fantastiskt att få vara par nr.1.

Men men, ska försöka sluta tänka på det, men det gååår inte. Hela livet framöver här kretsar kring detta.

Hoppas tiden går fort!

• Annettiz
    UG82 skrev 2011-10-11 00:40:16 följande:
    Håller tummarna för er
    Jätte tack!!!!
  • Bamboon

Jag kan tänka mig donera 

Svar på tråden Orkar inte vänta!