• Setta

Förslag på gott bubbel...?

Nån som vet nåt gott bubbel till nyår ??

Helst inte för dyrt heller...

• Svar på tråden Förslag på gott bubbel...?
  • Setta

Ingen som dricker mousserat eller bubbel ?????

• Älskarlivet

Rotari strax under 100-lappen. Mycket gott!!

Annars gillar jag den svarta Frexinet för typ 60:-

• Setta

Mmm funderar på frexineten...

• Ladyn

Ett riktigt gott o prisvärt bubbel är Asti Cinzano för 69 kr!!!
    Supersmarrigt

• Ladyn

Har även hört att Asti Martini för samma pris ska vara jättegott, men har själv inte testat.

• Setta

ok ja då kanske man ska prova Astin för jag vet redan hur frexinet smakar ju...

• Thursday

Asti Cinzano är inte så dumt. Chapel Hill från Ungern brukar vara väldigt bra också, och får bra i alla tester, kostar 55 kr!

Själv har jag blivit omvänd till "äkta" champagne, till och med en vin-idiot som jag känner att det är STOR skillnad

• MrM

Här är ett kap.
    www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=MOUSSERANDE+VINER%3aSpanien+-+Cava%3aAlla+storlekar%3abland+annat%3a-%3aS%u00f6tma%3aFyllighet%3aFruktsyra%3a
    Cava är helt klart underskattat som mousserande.

Mvh

• 1malle

Carl Jung..vitt mousserande...ganska billigt o skapligt i smak...gillar dock inte skumpa...

• Aihnoa

Om du vill ha Cava (halvtorrt) så rekommenderar jag den "vita" Frexineten... Klart den svarta har ju roligare flaska men är inte lika god.

Asti Cinzano och Martini funkar om man gillar sött.

Moet om man har tjock plånbok.

• Setta

idispidis --> har aldrig smakat riktig champange som e god men ska smaka crystal innan jag dör Den ska vara bland de bästa o svindyr... 1 000:-

MrM --> Mums ju...

1malle --> nä måste inte vara skumpa utan gott....

Aihnoa --> heter den vita frexineten nåt ?? Hittar bara den svarta på nätet....

• Aihnoa

Setta: Du bör leta efter Freixenet "Carta Nevada" eller "Gran carta nevada"

• Themis

Asti Martini är standard här-den är liite mindre sockersöt än Asti Cinzano, men absolut inte torr som äkta bubbel.

Bästa äkta champagnen jag har smakat var Bollinger 1985 (avsmakad 2001), det var riktigt bubbel det och inte alls så torrt och kartigt som de billigare kan vara.

• Aihnoa

Just ja, den finns med på systembolagets sida på nätet iaf...

• Themis

Heliga makaroner, surfade på Bollinger 1985 nu och den går på 2-300 dollar flaskan, det var ju inte så illa! (fick den på jobbet)

• lata kocken Johanna

jacobs creek - väldigt lik en del champange kostar under 100-lappen, en favorit

chapel hill - oxå gott torrt

ta inte för dyrt till midnatt iallafall - kör på de fina goda dyra(?) sorterna till välkomstdrinken och tex chapel hillen till midnatt...
    man har ändå avlivat alla smaklökar efter en lång middag med en virre efteråt och sen ska vi inte tala om kylan och krutröken - som dödar alla smaker

Svar på tråden Förslag på gott bubbel...?