Lumo skrev 2011-10-10 21:05:14 följande:
Vet du hur du ska spruta? Lättast är om du håller i höger hand när du sprutar in i vänster näsborre, o tvärtom. Sedan sprutar du utåt, på uttre näsvöggen, INTE PÅ INRE.. när du sprutar inåt får de mer sår!
Det kan dessutom ta ett tag för näsan att vänja sig, så testa nån vecka till du!
Lycka till!
Jag har ju hållit på 3/4-år. Ja, nästan ett år. Jag sprutar så som du säger. Jag var ju hos en öronläkare för ett år sen ca, som sa hur jag skulle spruta, enligt hennes uppfattning. Och det var mer att jag skulle spruta rakt upp. Men hon är av den gamla stammen, och verkade lite "omodern" sådär som gamla uvar till läkare kan vara.
Hon överdrev sina råd till mig också. TVÅ gånger om dagen, Nasonex! Jisses, näsan hade ju varit förstörd.
Sen skulle jag hålla på med att spruta vatten med sån där Nasaline
www.nasaline.se/vad-aer-nasaline (ni vet som en nässköljkanna jämförbart) flera gånger om dagen, med en skvätt olivolja i.
Det håller jag gärna på med, men FLERA gånger om dagen av allt. Hon överdrev! PLUS då att ta Nasonex samtidigt två gånger om dagen.
Men nu har jag bara tagit Nasonex. Ska skita i den och bara göra nässkölj plus Nozoil.