• marla333

mobil trasig, går de på hemförsäkringen?

mobilen är trasig, pekskärmen funkar inte alls. går det på hemförsäkringen?

om de går på hemförsökringen, är det värt att anmäla om mobilen är ett år gammal och som ny kostade den 2000? vad kan självrisken vara på?

• Svar på tråden mobil trasig, går de på hemförsäkringen?
  • Susanne905

Självrisk brukar ofta l

• Susanne905

Ligga på ca 1500, visst går det på försäkringen förutsatt att du har drulleförsäkring...

• flora1

Beror väl lite på hurr din hemförsäkring ser ut och det kan bara du läsa dig till som har papperena. Självrisken brukar ligga numer på 12-1500

• pernillamcd

Reklamera! Konsumentköplagen gäller i tre år. Betala inte en krona (om du inte själv orsakat felet så klart)

• marla333

har mailat försäkringsbolaget, hoppas jag får svar snart. svårt att vara utan mobil!

om självrisken ligger på 1500, är det nog inte värt att anmäla om det ens går. tror den mobilen jag har ligger runt där, då kan jag köpa den på direkten.

jag har inte kvar kvittot på mobilen, då går de väl inte att reklamera?  

• Marnet

O så får du ju räkna in värdeminskning oxå... Så även om du skulle få ut e de inte säkert att den summan du skulle få ut överstiger självrisksumman... Så va de när vårt ps3 gick sönder, däremot så gällde konsumentköplagen o vi kunde lämna in de o få de fixat!! 

• Lena
    marla333 skrev 2011-10-11 07:46:18 följande:
    har mailat försäkringsbolaget, hoppas jag får svar snart. svårt att vara utan mobil!

om självrisken ligger på 1500, är det nog inte värt att anmäla om det ens går. tror den mobilen jag har ligger runt där, då kan jag köpa den på direkten.

jag har inte kvar kvittot på mobilen, då går de väl inte att reklamera?  
    Om du på annat sätt kan bevisa var du har köpt den går det. Tex genom kontoutdrag om du betalat med kort.
Svar på tråden mobil trasig, går de på hemförsäkringen?