• Blondina

Lägga upp bilder på Facebook

Ibland tar jag bilder med min mobil som jag vill lägga upp på FB. Lägger jag upp dem direkt från telefonen blir de alltid liggande, oavsett hur bilden togs. Därför mailar jag den till mig själv. Öppnar den i paint, gör den mindre samt vänder bilden rätt. Sedan laddar jag upp den igen på FB, men fortfarande liggande.

Vad gör jag för fel??? Varför blir det så??? Öppnar jag bilden så är den ju rätt i mappen eller i visningsprogrammet. Det blir så här 9 gånger av 10..............

Så underbar o älskad 100110 * Oplanerad men oj så välkommen BF 120310
  • Svar på tråden Lägga upp bilder på Facebook
  • eliten

Kan du inte bara ladda upp den och om den blir liggande kan du väl bara vända den med facebookprogrammet?

• Blondina

Jag har letat efter en sån funktion, var finns den? ser ju inte hur bilden blir förrän den är upplagd, och då måste jag ju radera inlägget........

• Blondina

Men detta förutsätter alltså att jag lägger upp bilden i ett album först?

• thisissarah

Men ingen som vet hur man lägger upp fler bilder samtidigt från mobilien till Facebook?
    Eller går det bara att ladda upp en bild?

• sportpappa
    thisissarah skrev 2011-10-16 16:30:33 följande:
    Men ingen som vet hur man lägger upp fler bilder samtidigt från mobilien till Facebook?
    Eller går det bara att ladda upp en bild?
    Installera Friendcaster, sen går du till Gallery, markerar de bilder du vill ladda upp och tryck på Share och Friendcaster.
  • thisissarah
    sportpappa skrev 2011-10-16 16:50:58 följande:
    Installera Friendcaster, sen går du till Gallery, markerar de bilder du vill ladda upp och tryck på Share och Friendcaster.
    Men då måste jag logga in där varje gång om jag vill ladda upp fler bilder?
  • thisissarah

Men ska det inte gå att ladda upp fler bilder samtidigt via facebook för mobilen? har sett att andra har gjort det...
    Tex:" Sarah added 2 new photos to mobile uploads."

• thisissarah

Fast nja, tycker inte det :)
    Fast nu när man har använt fb appen så länge så är man så van vid den.

• sportpappa
    thisissarah skrev 2011-10-16 17:12:48 följande:
    Men ska det inte gå att ladda upp fler bilder samtidigt via facebook för mobilen? har sett att andra har gjort det...
    Tex:" Sarah added 2 new photos to mobile uploads."
    Ovanstående behöver inte betyda att de laddar upp båda filerna samtidigt. Facebook klumpar ihop flera uppdateringer i en nyhet.
    Eller så kanske det går att ladda upp flera bilder via Facebookappen. Fråga Sarah.
  • thisissarah

Går bara att ladda upp en bild i taget, men om man laddar upp flera efter varandra så då blir det som du sa att de klumpar ihop de.

• sportpappa
    thisissarah skrev 2011-10-16 18:44:15 följande:
    Går bara att ladda upp en bild i taget, men om man laddar upp flera efter varandra så då blir det som du sa att de klumpar ihop de.
    Ok, bra att veta. Det är egentligen en smal sak för Facebook att lägga till en funktion för att skicka upp flera bilder samtidigt, men de kanske vill undvika det av olika skäl. Facebook-appen är inte den bästa appen som finns direkt.
Svar på tråden Lägga upp bilder på Facebook