• Anonym (Impotens)

Kvinnlig impotens

Vad är kvinnlig impotens för dig?

Hur tror ni att den yttrar sig och vad vet du om kvinnlig impotens?

• Svar på tråden Kvinnlig impotens
  • MissyS

Ser att det är längesen du skrev, men eftersom du inte fått något vettigt svar ger jag mig in i diskussionen. Jag upplever att jag har vad jag skulle kalla "tillfällig kvinnlig impotens". (Avskyr ordet frigid, det känns så definitivt på nåt sätt, som att det aldrig kommer ändras!) Det jag upplever är att även när jag är jättekåt är det som att klitoris inte "svarar". Som att "hon gått och gömt sig" eller något, lite liknande det jag gissar att män kan uppleva när de inte kan få stånd. Viljan finns där, men kroppen reagerar inte som vanligt. Det är förvisso MÖJLIGT för mig att få orgasm genom att smeka mig själv även vid de här tillfällena, men det kan ta väldigt lång tid och det känns som jag måste vara väldigt hårdhänt för att "väcka henne till liv". Därför är det också så gott som omöjligt för någon annan att hjälpa mig, eftersom jag "svarar" så dåligt att jag knappt kan känna orgasmen vara på väg förrän den nästan är över. Självklart förvärras detta tillstånd oftast av alkohol eller när jag har sex med en person jag inte känner mig helt trygg med. Hur tänker du (TS) själv om kvinnlig impotens? Är det något du upplevt, eller någon du haft sex med?

• Lustlös

Hej!

Jag ser det som att jag är impotent.. Jag har aldrig lust, blir aldrig kåt, kan inte få orgasm och samlag är fruktansvärt obehagligt. Så här har jag haft de i 6 år nu och vet inte va jag ska göra!

Någon som vet?

Svar på tråden Kvinnlig impotens