• SBPS

Börja med nässprey?

Har en liten fråga ska börja med nässpray den 22 okt. Börjar känna mig aningen nervös då många talat om för mig att det kommer bli en hemsk period. Varför skulle det bli en hemsk period? Blir man så elak och känslig? Jag ser själv fram emot detta då det är början på våran planering till ett efterlängtat barn. Men att alla talar om hur hemsk jag kommer att bli är inte kul. Rynkar på näsan
    Någon som kan svara på min fråga för jag är ju absolut inte ensam om att börja min hormon behandling? :)

• Svar på tråden Börja med nässprey?
  • mumwannaB

Du är absolut inte ensam :) och hur man reagerar på nässprayen är väldigt individuellt. Jag blev väldigt trött och virrig. Gick som i min egna lilla värld och hade svårt att tänka fokuserade tankar. Trött och virrig är nog den vanligaste reaktionen jag har hört av andra. En del blir lite emotionella, ledsna eller arga. Sedan finns det ju naturligtvis de som ör överkänsliga och mår så dåligt att de får avbryta sprayandet.

Men jag tycker absolut att du ska se fram emot att er behandling börjar nu snart. Jag börjar snart min andra sprayomgång och ser definitivt fram mot det även om jag vet att jag kommer vara lite "off" ett tag.

• moii

Oroa dig inte för mycket, försök att fokusera på varför du gör det. Mår du dåligt så kan du ju iallafall fall intellektuellt förstå varför du mår dåligt av sprayen. Vilken ska du ta?

Jag sprayade första gången med suprecur och mådde ganska dåligt som riktigt långdragen PMS ungefär, men inte alltid och så blev jag trött.

Andra och tredje gången fick jag synarela vilket funkade bättre för mig, blev bara något tröttare och så smakade det illa i munnen precis efter så fishermans friend knaprades. Alla mina biverkningar gick över direkt när jag fick börja med sprutor.

Men var inte så nervös, det kan ju hända att det är starten på det nya!

• BigganB

Hej
    Jag gjorde lyckad ivf 2009 med sk kort program. Utan nedreglering (nässpray). De kan ju kolla med läkaren om det är en möjlighet?
    Vi skall på en ny ivf runda nu och skall köra kort program igen.

Svar på tråden Börja med nässprey?