• Okändgäst

MAM flaskor som läcker?

Vet att man ska vara noga när man skruvar ihop dem men nu på senaste tiden så tycker jag inte att det spelar någon roll utan de läcker lik förbaskat ändå!

Är det slitage? Har haft dem i ca 3 mån...borde de inte hålla längre? eller är det gummiringen som börjar bli kass?  

• Svar på tråden MAM flaskor som läcker?
  • Höstbebis2010

Se till att trycka i gummiringen ordentligt så läcker det inte. Vi använde våra i 6 månader utan att de blev slitna, men dock hade vi läkage ibland då vi hade slarvat lite när vi satt i ringen och inte tryckt i den helt på nått enstaka ställe. Så när jag väl insåg det så tryckte jag med fingret runt i hela ringen innan jag fyllde flaskan.

• Okändgäst

Får trycka ner ringen ordentligt så hoppas jag att de inte läcker mer

• La Lola

Våra har hållit i 2½ år nu så jo, längre än 3 mån borde de def hålla.

Jag tänkte också föreslå att trycka ner ringen ordentligt.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Kraxa

Det är de nya flaskorna med tre flikar på gummiringen va? jag har samma problem... Får trycka ner jättenoga och dra fingret runt kanten och sen skruva på hårt. Irriterande...

• La Lola
    Kraxa skrev 2011-10-13 10:20:10 följande:
    Det är de nya flaskorna med tre flikar på gummiringen va? jag har samma problem... Får trycka ner jättenoga och dra fingret runt kanten och sen skruva på hårt. Irriterande...
    Jasså, har de gjort om de.
    Varför ändra på något som fungerade?
  • Okändgäst
    La Lola skrev 2011-10-13 10:21:12 följande:
    Jasså, har de gjort om de.
    Varför ändra på något som fungerade?

Hur ser dina ut? Utan flikar? Vet inte riktigt vad flikarna ska göra, tanken är kasnke att de ska va lättare att ta ur?
  • La Lola
    Okändgäst skrev 2011-10-14 16:41:59 följande:
    Hur ser dina ut? Utan flikar? Vet inte riktigt vad flikarna ska göra, tanken är kasnke att de ska va lättare att ta ur?
    Inga flikar alls på våra....
  • SophiaI

Mitt bästa tips mot läckande MAM-flaskor är att nederdelerna, alltså botten och gummiringen, måste vara ABSOLUT torra när dom sätts ihop. När jag förstått det läcker dom nästan aldrig längre.

Och som sagts, skruva åt ordentligt.

Svar på tråden MAM flaskor som läcker?