• frankly

Vill ha tips på centrala hotell m.m. i London!

Hej!
    Om ca 1 månad så ska jag åka till London. Jag har varit där en gång tidigare men med föräldrar så då behövde man inte tänka så mycket.

Jag är intresserad av ett prisvärt hotell i centrala London, tänker mig 3000-5000kr för 3 nätter och 2 personer.

Vilket flygplats bör man sikta på att landa på? Och hur tar man sig därifrån in till London?

Jag har tidigare varit på The Britsh Museum, eller vad det nu heter, samt Madame Tussauds och Harrods. Jag tänker mig nu att göra något annat.
    Jag har hört att det finns ett område med många secondhand-butiker, vet ni vilket jag menar?

Ge mig tips! Gärna stråk med billiga och roliga klädbutiker utanför Oxfoord Street.

Tack!

• Svar på tråden Vill ha tips på centrala hotell m.m. i London!
  • Spexig

City Hotel på Osborn St är hyfsat billigt, basic men har allt man behöver och är väldigt rent.

Var du ska landa beror jättemycket på var du bor, kolla vart det är lätt att ta sig från flygplatserna (borde väl stå på deras hemsidor). Det är ju ingen mening med att landa väster om stan om du bor på östra sidan, då kommer det bara att ta flera att ta sig till o från flyget.

Vad du ska göra beror så på vad du är intresserad av. Tate gallery, både gamla och modern har jättefin konst. Likaså National gallery och National portrait gallery.
    Towern är ju klart värt ett besök om man är historieintresserad.
    Att bara åka till Greenwich och promenera dels i området (härlig bykänsla!) och sen i parken vid observatoriet är helt underbart vid fint väder, man har sån utsikt från observatoriekullen.

• firewoman

St Giles hotell är ett bra och fint hotell som ligger precis i ena änden av Oxford Street och rätt nära till Covent Garden. Bra frukostbuffé ingår. Vi gick till det mesta därifrån. Heatrow ligger bara 15 minuter med taxi darifrån och kostade 12 pund.

Primark på Oxford Street är alltid värt ett besök om man vill handla billigt. British museum ligger ett par minuters promenad från hotellet.

Towern är alltid intressant likaså Naturhistoriska muséet.   

Svar på tråden Vill ha tips på centrala hotell m.m. i London!