• Shaun the sheep

Hur mycket kostar det att lägga nytt golv?

Jag vill lägga nytt golv i köket, laminat. Tyvärr föddes jag inte med tummen mitt i handen, utan utan (praktiska) tummar! Så, jag tänkte anlita en firma att göra jobbet. Men hur mycket kan det tänkas kosta? Har aldrig anlitat snickare eller målare eller nåt sånt förut. Jag har redan hittat det golv jag vill ha, funkar det att göra så eller måste man välja något ur deras sortiment?

Jag förstår om det låter idiotiskt, ber om ursäkt i förväg för det  

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Svar på tråden Hur mycket kostar det att lägga nytt golv?
  • Ripper500

Du kan börja med och höra med hantverkaren om du får mer rabatt om han köper golvet. DVS då kan han tjäna lite pengar på själva golvet och därav bättre slutsumma.

Sedan ligger en normal hantverkare på 360-440 kr/timmen.
    Man bör akta sig för de som tar exempelvis 200 kr i timmen, då blir det förmodligen inget bra jobb. Har sett många golv i lägenheter som inte är korrekt gjort. Glipor hit och dit mm.
    Sedan är det bara att räkna på timmar!
    Men man kan ju räkna en dags jobb, 400x8 = 3200 kr

Eller så ber du en kompis/bekant att hjälpa dig. Någon du känner kanske lagt golv innan?

• hysteria

Det är faktiskt väldigt lätt att lägga golv själv, till och med jag klurade ut det och jag kan inte ens spika i en spik själv. Så sparar du några slantar. Kanske har du nån händig vän som kan hjälpa dig ?

Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • MajaVira

Det är väldigt enkelt att lägga laminatgolv, så har du ingen släktning eller kompis som kan hjälpa till? Det enda man måste kunna är att hantera en såg för att kapa golvbrädorna.

• Shaun the sheep

Jag känner bara en som lagt golv själv, min systers sambo, men tyvärr bor de en bit bort så det är svårt att be om det... Jag vill bara så gärna att det ska bli rätt, och riktigt bra! :/ Det är så mycket med foam och plast och mellanrum och ... Till slut orkar inte min hjärna ta upp mer information, jag ser mig själv som en normalintelligent person, men det är väl dålig självkänsla också som stoppar. Det gäller en hyresrätt, så vid eventuella fel blir det saftigt för mig.

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Aluminium

Tips: köp en GP & titta under hantverkare, sedan är det bara att ringa runt till några stycken och höra sig för utan att man förbinder sig till något. Det du får tala om lär ju vara antal kvm som skall läggas och som någon skrev om det är dom som köper golvet. Personligen tycker jag att om man ändå inte gör jobbet själv så hade jag låtit hantverkaren köpa golv och underlag, han får garanterat ett bättre pris än vad Svensson får.

Hör gärna av dig och tala om lite siffror

Svar på tråden Hur mycket kostar det att lägga nytt golv?