Getost, honung & valnötter?!
Funderar på att göra någon slags kall toast på det för det låter så HIMLA gott, men jag har ju aldrig provat....funkar det? Eller vad ska man ha för ost?
Funderar på att göra någon slags kall toast på det för det låter så HIMLA gott, men jag har ju aldrig provat....funkar det? Eller vad ska man ha för ost?
Är övertygad om at det funkar bra
getost, honung och valnötter är en god kombination
Getost går bra om den har pastöriserats, alla getostar är ju inte det.
Visst borde det väl vara det? Men skivar man bara osten, ringlar honung över o toppar med nötter då? Ingen pumpernickel eller toast i botten?
visst kan man ha bröd i botten eller lite parmaskinka och ruccola
det är bara att pröva sig fram
sonic
Varför måste den vara pastöriserad?
Jag har gjort den såhär:
toast/sallad/skinka/chevréost/honung och valnötter, in i ugnen en liten stund så det får färg.
kanongott
vi rostar varsitt bröd, lägger en skiva chevre på, ringlar över honung och så slänger vi in dem i ugnen tills osten smält lite. serveras med fördel tillsammans med ruccolasallad, några droppar balsamvinäger och rostade pinjenötter. slurp!
ps. rödbeta är också vansinnigt gott till chevre men det är lite pyssligare eftersom de ska koka ganska länge.
vi gör som millimina
det ger såååå mycket mer smak!
och då behöver man inte fundera på att ung 2% av alla mjuka pastöriserade ostar är återkontaminerade med listeria (dvs pastöriseringen är ingen garanti eftersom osten kan innehålla listeria ändå)
Åh, min gud så gott...nu har jag handlat! Chevré blir det! Mums o tack o gott nytt år!