• A73H

Getost, honung & valnötter?!

Funderar på att göra någon slags kall toast på det för det låter så HIMLA gott, men jag har ju aldrig provat....funkar det? Eller vad ska man ha för ost?

• Svar på tråden Getost, honung & valnötter?!
  • Ulle 74

Är övertygad om at det funkar bra
    getost, honung och valnötter är en god kombination

• Sonic

Getost går bra om den har pastöriserats, alla getostar är ju inte det.

• A73H

Visst borde det väl vara det? Men skivar man bara osten, ringlar honung över o toppar med nötter då? Ingen pumpernickel eller toast i botten?

• Ulle 74

visst kan man ha bröd i botten eller lite parmaskinka och ruccola

det är bara att pröva sig fram

• Snart kanske

Jag har gjort den såhär:
    toast/sallad/skinka/chevréost/honung och valnötter, in i ugnen en liten stund så det får färg.
    kanongott

• milimina

vi rostar varsitt bröd, lägger en skiva chevre på, ringlar över honung och så slänger vi in dem i ugnen tills osten smält lite. serveras med fördel tillsammans med ruccolasallad, några droppar balsamvinäger och rostade pinjenötter. slurp!

• milimina

ps. rödbeta är också vansinnigt gott till chevre men det är lite pyssligare eftersom de ska koka ganska länge.

• lata kocken Johanna

vi gör som millimina

det ger såååå mycket mer smak!
    och då behöver man inte fundera på att ung 2% av alla mjuka pastöriserade ostar är återkontaminerade med listeria (dvs pastöriseringen är ingen garanti eftersom osten kan innehålla listeria ändå)

• A73H

Åh, min gud så gott...nu har jag handlat! Chevré blir det! Mums o tack o gott nytt år!

Svar på tråden Getost, honung & valnötter?!