• Kofttanten

Hjälp mig välja tårtfluff dumle päronmousee aftereight

Jag ska göra tårta till sonens 2-årskalas. Det är bara vuxna gäster så den behöver inte vara barnvänlig nödvändigtvis. Ska jag ha päronmousse och Aftereigtfluff eller Dumlefluff och aftereightfluff eller kanske dumlefluff och päronmousse?

Beslutsångest

• Svar på tråden Hjälp mig välja tårtfluff dumle päronmousee aftereight
  • Kofttanten

Jag kommer att använda färdiga chokladbottnar och täcka den med vanlig vispgrädde och dekorera med en pingufigur och lite nonstop.

Fluff är när man smälter ner godis eller choklad i vispgrädde och sedan vipar upp det så det blir fluffigt.  

• Love83

kan lätt bli kaka på kaka med både dumle och after eight.

• VirrAnna

Päronmousse och aftereight fluff är GALET gott ihop så det röstar jag på!

• Mynta

Googla recept med päronkräm, det blir kanon! Typ päronkräm, vispad grädde och lite marsanpulver.

Till det skulle jag ta dumlefluff. Älskar After eight, men är inte så förtjust i mint i tårta.

• VirrAnna
    Kofttanten skrev 2011-10-13 07:34:42 följande:
    Tyvärr har jag inte fått tag på päronessens men tänkte testa göra mousse med päronpuré på barnmatsburk och päronsaft. Hittade detta recept veronica-bakar.blogspot.com/2011/06/paronmous.... Nån som testat?

Jag har inte testat det receptet du länkar till men har också ett recpet det ska vara päronessens i. Jag har aldrig använt det dock utan  tar konserveradepäron och outspädd päronsaft. Det brukar bli att smaka lagom mycket päron. Drar dock ner på sockret i receptet eftersom saften är söt och päronen ligger i sockerlag.
Svar på tråden Hjälp mig välja tårtfluff dumle päronmousee aftereight