Influensa som går över på en dag?!!
Har varit med om något mycket märkligt! Som så många andra så har jag inte förskonats från förkylningar och influensor genom livets gång, trots rätt hälsosamt leverne. Eländet brukar hålla i sig en vecka, influensa ofta något längre, 10-14 dagar om man räknar in diverse följder som hosta, öroninflammation o annat trist som brukar komma som ett brev på posten. Därför blev jag tämligen förtvivlad när jag vaknade i natt av SVÅR feberfrossa (dubbel pyjamas, dubbla täcken, men skakade som en våt katt). Tog en Alvedon, lyckades sova vidare. Vaknade på morgonen och kände mig helkass (huvudvärk, illamående). Sov i omgångar under dan, vaknade åter på eftermiddan med SVÅR feberfrossa igen, och då tog jag även tempen - 40 grader!! Och jag som ska på viktig resa med jobbet på fredag....
Nu till det konstiga! Har sovit större delen av eftermiddan och kvällen - endast vaknat för att trycka i mig lite Alvedon och värma/dricka hett vatten mot frossan. Ätit lite middag vid 18 dock. Sov efter det, vaknade vid 22. Tempen är nu nere på -- 37,2!!
Influensan som kom av sig - eller är det för tidigt att ropa hej? Mår nästan som vanligt, bara lite lätt huvudvärk kvar... Någon som varit med om liknande??