Anonym (hmm) skrev 2011-10-11 23:45:06 följande:
Jag är inte sur utan mer besviken för vi har talat om för alla i familjen att vi inte vill att hon ska äta för mycket socker eller dricka kolsyrat oavsett coca cola eller inte och juice är inget hon får dricka så länge vi inte har pressat apelsiner själva....
Fast det spelar ingen som helst roll om ni pressar själva, det är samma skit minus lite konserveringsmedel. Bara så du vet. Frukt innehåller fruktos som är det socker som kroppen har svårast att bryta ner. Och det är i princip också det enda som frukt består av, förutom vatten och lite vitaminer och mineraler (som kommer i fembubbla doser i grönsaker) så jag skulle aldrig i livet ge mitt barn varken frukt eller juice, köpt eller hempressad, om jag var lika sockernojjig som majoriteten här på FL. Tyvärr är det inte alla som vet hur det ligger till med frukt och socker, utan hävdar att det är "annat socker" och inte lika farligt. B******T är vad det är. Men för att återgå till ämnet, trist att du blev så upprörd, men som jag redan skrivit, välj dina strider, världen är full av farligheter, cola till ettåringen är knappast något värt att lägga energi på så länge det inte sker dagligen, då är det snudd på barnmisshandel med tanke på innehållet. Men här pratar vi om en enda gång. Inte värt energin i min värld. Om folk slutade gnälla så mycket och i stället försökte fokusera på de bra delarna i livet så skulle världen onekligen vara mycket trevligare för de flesta. (Därmed inte sagt att man ska lalla runt på små moln och sakna verklighetsuppfattning totalt..)