• Bedhead

Tårtfyllning som funkar ihop med chokladmousse?

jag ska göra fyra tårtor, så det ska vara något snabbgjort. Förut har jag haft mosad banan i det andra lagret men det har blivit nedröstat nu. Så vad tar jag istället?

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Svar på tråden Tårtfyllning som funkar ihop med chokladmousse?
  • Dimitra

Jag använder vaniljkräm och hallon. Matchar perfekt med chokladen Tungan ute

The Dimitra universe.
  • Jungblom

Rårörda hallon röstar jag på. Friskt ihop med den mäktiga chokladmoussen

• VirrAnna

Jag röstar också på hallon. Hallon och choklad kan liksom inte gå fel

• 3 barns mamma

Hallon som alla andra säger :) använder jag alltid med choklad

Lucas 090815 Linnea 110311 Linn 110311
  • delih

Mosad banan var ju det jag tänkte tipsa om, är ju såå gott :) Men med choklad passar också vaniljkräm, typ marsansås eller något liknande :)

• Bedhead

Så vaniljkräm som man duttar ner hallon i, det låter väl ok?

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Liiina89

Det funkar säkert i smak, däremot kanske utseendet inte blir det vackraste...men jag tror det är godare om du tar en hallonmousse Flört

• pluppfamiljen

Svarta vinbär.. mmm

äntligen 6 barns mamma <3
  • Dimitra
    Bedhead skrev 2011-10-12 21:17:16 följande:
    Så vaniljkräm som man duttar ner hallon i, det låter väl ok?
    Ja, precis så gör jag och det ska vara rejält med hallon. Blir inte fult alls. Jag gillar ett litet "stadigare" lager, är inte den som vill ha mousse genom hela tårtan
    The Dimitra universe.
  • VirrAnna
    delih skrev 2011-10-12 21:15:05 följande:
    Mosad banan var ju det jag tänkte tipsa om, är ju såå gott :) Men med choklad passar också vaniljkräm, typ marsansås eller något liknande :)

Alltså detta med mosad banan i tårta vad är det för påhitt? Eller det känsn inte särkskilt påhittigt alls   
  • delih
    VirrAnna skrev 2011-10-13 11:14:22 följande:
    Alltså detta med mosad banan i tårta vad är det för påhitt? Eller det känsn inte särkskilt påhittigt alls   
    Det smakar ju gott ;)
  • Dimitra
    delih skrev 2011-10-13 22:50:48 följande:
    Det smakar ju gott ;)
    Där måste jag säga emot
    The Dimitra universe.
  • delih
    Dimitra skrev 2011-10-14 08:01:02 följande:
    Där måste jag säga emot
    Ja inte förväntar jag mig att alla gillar det ;D
  • Emma 298

Vaniljkesella och mosade jordgubbar :)

• Kodia

Röstar också på hallon! Ingen vanilj eller annat tjafs - bara hallon, ev mosade/mixade.

Kanske skulle man kunna ha i apelsinfromage, sådan från pulver? Apelsin passar ju också bra ihop med choklad.

• VirrAnna
    delih skrev 2011-10-13 22:50:48 följande:
    Det smakar ju gott ;)
    Nej banan är gott att äta för sig men i tårtor, kakor och mat tycker jag inte den hör hemma
Svar på tråden Tårtfyllning som funkar ihop med chokladmousse?