Du som röstar på S, V eller MP. Din utbildning?
Som sagt.
Som sagt.
Än så länge bara kandidatexamen, men jag ska ta masterexamen också. :) Tror inte min inställning ändras precis av två år till på högskolan. Jag är medlem i Vänsterpartiet, men känner mig en aning splittrad politiskt mellan miljöpartiet, vänsterpartiet och småpartier ännu mer åt vänster.
Två masterexamina (och tänka sig, inte i 'flumämnen' som borgarna så kärt kallar det...) och pågående doktorandutbildning. Röstar S men lutar mer åt vänster än partiets mittfåra.
Varför har du slagit ihop tre partier i en omröstning? Det är allmänt bekant att MP väljare i större utsträckning har högskoleutbildning än S och V väljare. Genom att slå ihop alla tre så kommer S och V att åka snålskjuts på MP väljare.
Nej, jag gjorde två omröstningar med respektive regeringalternativ för hur MP än önskar att inte bli förknippad med vänstern så ingår de just nu i ett oppositionsblock vars övriga medlemmar är SAP och V och hade blocket ha vunnit valet förra året så hade också de tre partierna bildat regering.
Simples.
Finns inget som stämmer riktigt, men, men...
Kanske en post för "övrig eftergymnasial utbildning" vore på sin plats?
Röstar på miljöpartiet (alla val sedan 1988) har 3 årigt Gymnasie endast. Men vad vill du bevisa med den här tråden?
Att moderater i högre grad har akademisk examen?
Löjligt i såna fall. Det är väl ganska naturligt att väl utbildade tjänar bättre och där med inte är lika beroende av välfärds staten.
Det sociala arvet väger tungt i fråga om utbildning. Om någon av dina föräldrar har akademisk utbildning förväntas det även av barnen. En arbetare där emot uppfostrar sin avkomma till goda löneslavar. "Bit ihop och håll käft" mentalitet
Nej, jag gjorde två omröstningar med respektive regeringalternativ för hur MP än önskar att inte bli förknippad med vänstern så ingår de just nu i ett oppositionsblock vars övriga medlemmar är SAP och V och hade blocket ha vunnit valet förra året så hade också de tre partierna bildat regering.
Simples.
Tar masterexamen i biologi nu i vinter. Jag röstar på V :)